Знай свої права: паперову книгу скарг скасовано, захист споживачів – ні
опубліковано 01 червня 2023 року о 14:00

Паперова книга скарг та пропозицій раніше була обов’язковим атрибутом не тільки всіх магазинів, але і ресторанів, перукарень, тощо. Проте в наш час цифрових технологій споживачеві доступні більш ефективні способи залишити скаргу або відгук.

Нагадуємо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 168 «Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів" скасовано обов’язкове ведення Книги відгуків та пропозицій. А 2 жовтня 2020 року Інструкція про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства, затверджена наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 24 червня 1996 № 349, втратила чинність.

Разом з цим, Законом України «Про звернення громадян» передбачено, що громадяни мають право звернутися до підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

На сьогоднішній день споживачі можуть надавати свої скарги і пропозиції закладам в такі способи:

  • відправити звернення в письмовому вигляді на поштову адресу суб’єкта господарювання;
  • телефонувати на гарячу лінію торговельного закладу чи закладу надання послуг;
  • залишати відгуки на офіційному вебсайті, сторінці в соціальних мережах чи в профілі в Картах Google торговельного закладу чи закладу надання послуг або на спеціалізованих незалежних вебсайтах з відгуками (форумах).

У випадку, якщо на скаргу адміністрація закладу не реагує або не вдалось досягти згоди - споживач має право звернутися до територіальних органів Держпродспоживслужби за місцем проживання. Або направити офіційне звернення одним із наступних способів:

  • заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
  • скористатися чат-ботом у додатку Telegram за посиланням @derzhspozhivsluzhba_bot;
  • написати листа на електрону пошту econsumer-info@dpss.gov.ua.
на малюнку - іконка людини з книгою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux