Житомирщина: результати роботи та виконання поточних завдань відділом контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг у 2023 році
опубліковано 28 квітня 2023 року о 10:41

Протягом І кварталу 2023 року до Головного управляння Держпродспоживслужби в Житомирській області (далі – Головне управління) надійшло 79 звернень громадян щодо захисту прав споживачів, з них: 28 звернень надійшло письмово та 6 з урядової «гарячої лінії».

 Кількісні дані щодо характеру звернень, які порушують громадяни:

  • щодо торгівлі продовольчими товарами – 15;
  • щодо якості непродовольчих товарів – 37;
  • щодо якості наданих послуг – 27, з них 14 на житлово – комунальні ;

Задоволено з розглянутих – 21;

  • надано роз’яснень – 49;
  • надіслано за належністю – 4.

В результаті проведеної роботи споживачам повернуто 6,1 тис. грн. за товар неналежної якості.  

На постійній основі, з метою поліпшення правової освіти населення, спеціалісти Головного управління під час здійснення прийому громадян та в телефонному режимі надають консультації та роз’яснення щодо прав споживачів, у разі необхідності допомагають складати заяви – претензії до суб’єктів господарської діяльності.

Протягом звітного періоду надано 168 консультацій споживачам, з них  в рамках роботи консультативного центру  на особистому прийомі – 45. 

Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях є:

  • питання тарифів та нарахування за житлово-комунальні послуги;
  • неналежне оформлення гарантійних та розрахункових документів, обрахунок покупця;
  • порушення прав споживачів при придбанні товарів в інтернет-магазинах;
  • низька якість надання телекомунікаційних послуг.

З метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління на постійній основі оприлюднюються інформаційні матеріали у сфері  дотримання законодавства про захист прав споживачів.

Водночас, управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами, в січні 2023 року надані коментарі (інтерв’ю) для Інтернет видавництва «Житомир-інфо»     і Житомирського обласного телебачення «Суспільне Житомир» щодо діючих норм Закону України «Про обмеження обігу пластикових пакетів на території України» та розміщено інформацію зі згаданої тематики на сторінці офіційного веб-сайту Головного управління. Також, з нагоди Всесвітнього дня захисту прав споживачів, взято участь у брифінгу «Вибір споживачів – пріоритет держави» та проведено просвітницький захід з студентами і викладачами відокремленого структурного підрозділу «Житомирського торговельно-економічного фахового коледжу Державного торговельно-економічного університету».

На даний час, на виконання завдань Держпродспоживслужби проводяться тематичні зустрічі у форматі відкритого діалогу для викладачів, дітей шкільного віку, спеціалістів громади, де спеціалісти управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління ознайомлюють учасників з основними положеннями законодавства у сфері захисту прав споживачів, надають детальні роз’яснення окремих статей Закону України «Про захист прав споживачів», наводять приклади найбільш поширених спірних моментів, які виникають між споживачем та суб’єктом господарювання (продавцем товару або надавачем послуг).

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux