До управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області протягом 9 місяців 2023 року надійшло 267звернень громадян щодо захисту прав споживачів, зокрема з них: письмових – 70 та 21 з урядової «гарячої лінії».
Протягом звітного періоду громадяни найбільше зверталися з питань:
За сприянням працівників, суб’єктами господарювання повернуто споживачам коштів, за товар неналежної якості на загальну суму – 19,8 тис.грн.
На постійній основі, спеціалісти Головного управління під час здійснення прийому громадян та в телефонному режимі надають інформаційно-консультативну допомогу щодо захисту прав споживачів, у разі необхідності допомагають складати заяви – претензії до суб’єктів господарської діяльності.
З метою реалізації державної політики захисту прав споживачів у сфері торгівлі, робіт та послуг спеціалістами надано 550 консультацій на особистому прийомі та у телефонному режимі.
Відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» спеціалістами відділу надано суб’єктам господарювання консультативної підтримки з питань захисту прав споживачів в кількості – 10.
На офіційному веб-сайті Головного управління протягом дев’яти місяців 2023 року висвітлено 23 статті інформаційного характеру з актуальних питань захисту прав споживачів, з них: 14 інформацій щодо організованих та проведених заходів просвітницької роботи на території Житомирщини для громадськості, учнів старших класів, студентів, викладачів, представників органів місцевого самоврядування, тощо. В ході проведених заходів спеціалістами було надано інформацію слухачам про основні положення законодавства у сфері захисту прав споживачів, доведено детальні роз’яснення окремих статей Закону України «Про захист прав споживачів» та найбільш поширені приклади звернень (скарг) споживачів, які надходили до Головного управління. В процесі заходу присутні отримали буклети, листівки, пам’ятки, брошури інформаційного характеру.
Окрім того, спеціалістами управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами надано 3 коментарі (інтерв’ю) для Інтернет видавництва «Житомир – інфо», Житомирського обласного телебачення «Суспільне Житомир», «Телерадіокомпанія Союз-TВ»
З метою забезпечення належного рівня захисту прав споживачів, створення дієвої системи їх консультування та підвищення рівня загальної правової грамотності, у Головному управлінні функціонує консультативний центр, де можна отримати консультативно-інформаційну допомогу, роз’яснення у сфері законодавства про захист прав споживачів.