Впродовж 2023 року спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області розглянули 257 звернень щодо захисту прав споживачів, переважна кількість яких стосувалась питань неякісного надання послуг та обслуговування суб’єктами господарювання, відмови в обміні товарів або поверненні сплачених за товар коштів, порушення прав споживачів під час придбання товарів, в тому числі через інтернет-магазини, невиконання умов договорів.
Особливу увагу фахівці Держпродспоживслужби приділяли захисту прав споживачів шляхом позасудового розв’язання спорів між споживачами та суб’єктами господарювання. Зокрема, суб'єктам господарювання чи їх представникам роз’яснювалося законодавство з питань, зазначених у зверненнях громадян та наслідки, які можуть чекати сторони спору у разі звернення споживачів до суду. Зверталася увага щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів та недопущення випадків, що призводять до скарг.
За результатами врегулювання таких спорів протягом 2023 року споживачам повернуто кошти в сумі 186,3 тис. грн., а саме:
Задля підвищення рівня превентивного захисту прав споживачів з метою недопущення або зменшення кількості порушень їх прав, за звітний період надано 1420 роз’яснень суб’єктам господарювання щодо вимог законодавства про захист прав споживачів. Також, в рамках дії Консультаційного центру захисту прав споживачів Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, у 2023 році надано 1209 консультацій споживачам.