Заступник Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Захарін та т.в.о. начальника Управління економічної діяльності Лілія Бублік взяли участь у міжвідомчій нараді з питань забезпечення житлом окремих категорій внутрішньо переміщених осіб. Нараду проведено під головуванням Віце-прем'єр-міністра України - Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірини Верещук.
У нараді взяли участь представники зацікавлених органів державної влади, а також всіх обласних військових адміністрацій.
Під час обговорення було ретельно проаналізовано стан та проблематику формування та реалізації державної політики житлового забезпечення окремих категорій внутрішньо переміщених осіб, у тому числі у розрізі конкретних регіонів.
Держпродспоживслужба та її територіальні органи сумлінно виконують повноваження у сфері захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг.
За даними оперативного моніторингу за 2022-2023 роки, до Держпродспоживслужби та її територіальних органів в середньому на місяць надходить по 95 звернень з питань нездійснення перерахунків за ненадання або надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг, а також розподілу та обліку комунальних послуг між споживачами з порушенням вимог законодавства, 17 звернень щодо неврахування показів комерційного засобу обліку при нарахуванні плати за комунальні послуги та проведення метрологічної повірки комерційних засобів обліку, 29 звернень стосовно недотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення окремих планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю). У випадку надходження обгрунтованих скарг споживачів можуть вживатися заходи, передбачені чинним законодавством (надання роз’яснень та консультацій, інформування правоохоронних органів, допомога під час звернення до суду тощо).
Відтак, не дивлячись на правовий режим воєнного стану, Держпродспоживслужба в межах чинного законодавства здійснює всі можливі заходи із захисту прав споживачів, у тому числі споживачів житлово-комунальних послуг.
Фахівці територіальних органів Держпродспоживслужби готові до виконання урядових рішень і завдань щодо посилення захисту прав споживачів, у тому числі і прав споживачів житлово-комунальних послуг.
«Держпродспоживслужба та її територіальні органи сумлінно виконують повноваження у сфері захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг. Найбільша кількість скарг стосується таких питань: нездійснення перерахунків за ненадання або надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг, розподілу та обліку комунальних послуг між споживачами, неврахування показів комерційного засобу обліку при нарахуванні плати за комунальні послуги, проведення метрологічної повірки комерційних засобів обліку, недотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги. Не дивлячись на правовий режим воєнного стану, Держпродспоживслужба в межах чинного законодавства здійснює всі можливі заходи, спрямовані на ефективний захист прав споживачів, у тому числі споживачів житлово-комунальних послуг. Внутрішньо переміщені особи мають право на споживання житлово-комунальних послуг високої якості, тобто такої якості, яка передбачена чинними нормативними документами і стандартами. Наші фахівці з територіальних органів готові до виконання урядових рішень і завдань щодо посилення захисту прав споживачів, у тому числі і прав споживачів житлово-комунальних послуг», - зазначив Сергій Захарін.