Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за результатами моніторингу, проведеного в рамках парламентського контролю, дав позитивну оцінку роботи Держпродспоживслужби у сфері захисту прав споживачів в умовах воєнного стану.
У цей важкий час для держави та кожного із нас за сприянням Держпродспоживслужби було повернуто споживачам близько 3,5 млн грн. Це результат кропіткої роботи та взаємодії фахівців Держпродспоживслужби з споживачами та суб’єктами господарювання, зокрема було надано близько 23 тис. консультацій та роз’яснень.
Водночас проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері захисту прав споживачів припинено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».
Секретаріатом підтримано позицію Держпродспоживслужби стосовно того, що проведення об’єктивного та всебічного розгляду звернень споживачів можливе виключно під час проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю).
З огляду на наведене, Секретаріат звернувся до Уряду України з рекомендацією поновити проведення Держпродспоживслужбою під час воєнного стану позапланових перевірок за зверненнями споживачів.
Вирішення цього питання суттєво підвищить рівень захисту прав споживачів, дозволить ефективно та оперативно вирішувати проблеми з поверненням коштів за товар неналежної якості, заміни товару, гарантійного ремонту, розірвання договору, відшкодування завданих збитків тощо. Також це дасть можливість належним чином захистити споживачів у сфері житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку і пошти тощо.
Сподіваємось, що запропоновані Секретаріатом зміни дозволять Держпродспоживслужбі у повному обсязі використовувати надані законодавством важелі задля повноцінного захисту прав споживачів.