У наш час, мабуть кожен сучасний українець знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.
Права споживача при придбанні товару належної якості регламентуються статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів».
Варто пам’ятати, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.
Наступною обов’язковою умовою для того, щоб обміняти товар належної якості є наявність розрахункового документу, виданого споживачеві разом з проданим товаром. Наявність чеку є доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.
Споживач має право на обмін товару протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Тому слід бути уважними і не пропустити зазначений термін.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право:
Процедура обміну та повернення побутової техніки, особливо великогабаритної (холодильник, пральна або посудомийна машина, духова шафа, плита) має ряд особливостей. Зокрема, якщо під час доставки товару ви зрозуміли, що він вам не підходить (не вписується в інтер’єр, не підходить колір або габарити) можна від нього відмовитися. Проте за доставку техніки доведеться заплатити.
До Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області в жовтні 2024 року звернувся мешканець м. Кременчука зі скаргою щодо порушень його прав споживача.
В одному із відомих інтернет-магазинів споживач придбав одяг для родини (куртку) на загальну суму 1,7 тис.грн. Під час купівлі продавець надав інформацію споживачу, що одяг виготовлений із високотехнологічної тканини з використанням якісної фурнітури. Але ж після покупки було з’ясовано, що покупцю була надана недостовірна інформація щодо матеріалу, з якого був вироблений одяг. Прийняти товар та повернути кошти продавець відмовився.
В зв’язку з цим споживач звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області з проханням у вирішенні спірного питання між ним та суб’єктом господарювання. У ході опрацювання звернення спеціалістом управління захисту споживачів та контролю за регульованими цінами ГУ ДПСС в Полтавській області була надана консультаційна допомога споживачу, – детальні роз’яснення вимог Закону України «Про захист прав споживачів». За результатами консультаційної підтримки досягнуто порозуміння та згоди між споживачем та суб’єктом господарювання: споживачу повернуто сплачені за товар кошти в розмірі 1,7 тис. грн.