Кваліфікований, неупереджений, об’єктивний та своєчасний розгляд звернень громадян – важливий чинник довіри людей до влад, тому одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області є робота зі зверненнями громадян.
Так, до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області протягом 2023 року надійшло 404 звернення від громадян.
Зокрема, безпосередньо вiд громадян отримано 156 звернення. Решта надіслані з Урядової «гарячої лінії» – 103, ЦА ДПСС – 41, обласних та районних управлінь ДПСС – 1, місцевих органів виконавчої влади - 62, контролюючих органів - 10, органів місцевого самоврядування - 18, місцевої прокуратури – 9, з iнших джерел – 4.
Окрім цього, минулого року до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області надiйшло 36 колективних звернення, що становить 8,9% вiд їх загальної кiлькостi.
Проведеним аналізом досліджено, що у зверненнях до Держпродспоживслужби в Чернігівській області громадяни порушували питання про:
Як бачимо, найбільша кількість звернень за 2023 рік стосується питань захисту споживачів. Зокрема, щодо якості та правомірності нарахувань суб’єктами господарювання, які надають житлово-комунальні послуги, якості товарів та побутових послуг, якості обслуговування працівниками.
Серед питань, викладених у зверненнях громадян, також недотримання норм санітарного законодавства. Насамперед це стосується проблем якості водопостачання населення, добросусідства. У зверненнях, пов’язаних із проблемами екології, домінують питання забруднення повітря, ґрунту та порушення норм санітарного законодавства.
Чимала кількість звернень стосувалася підвищення цін на продукти харчування, ліки, лікарські та медичні засоби. Не втрачає актуальності питання невідповідності фактичної вартості житлово-комунальних послуг діючим тарифам.
Повідомлялося про реалізацію ймовірно неякісної та протермінованої харчової продукції.
Усі звернення розглядалися у встановлені строки, на поставлені запитання споживачам надавалися роз’яснення. Спеціалісти Управління захисту споживачів через консультативний центр надали громадянам 567 консультацію щодо їхніх прав, визначених чинним законодавством, допомогли при складанні письмових претензій, заяв до суб’єктів господарювання, поновлення їхніх споживацьких прав, виявлення порушень умов договорів між громадянами та виконавцями робіт (послуг), що обмежують права споживача тощо.
Задля підвищення рівня превентивного захисту прав споживачів з метою недопущення або зменшення кількості порушень їх прав, просвіти та поінформованості громадян щодо їх споживчих прав і механізмів їх захисту на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві.