Результати реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів на території Чернігівської області протягом 2024 року
опубліковано 07 лютого 2025 року о 15:27

Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області реалізує державну політику у сфері захисту прав споживачів відповідно до покладених на нього завдань і функцій.

Протягом 2024 року Управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами розглянуто 742 звернення споживачів. З них письмово – 205, на особистому прийомі через Консультаційний центр «Громадська приймальня» при Управлінні захисту прав споживачів та контролю за регульованим цінами прийнято та надано роз’яснень 491 споживачу, з урядової «гарячої лінії» та з «гарячих ліній» ОДА – 44.

Щодо порушень законодавства суб’єктами господарювання у сфері торгівлі звернулось 385 споживачів, щодо порушень законодавства суб’єктами господарювання у сфері послуг – 357, з них на житлово-комунальні послуги 186. Розглянуто 678 звернень громадян. З них надано роз’яснень – 290, задоволено з розглянутих – 388, надіслано за належністю – 52.

Характер звернень споживачів: придбання неякісної складно-побутової техніки, взуття та одягу; надання неякісних побутових послуг; порушення прав перевезення пільгових категорій громадян та надання неякісних житлово-комунальних послуг.

На підставі звернень проведено 40 позапланових перевірок дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства про захист прав споживачів. У ході 17 позапланових перевірок виявлено порушення законодавства про захист прав споживачів, а саме порушення умов договору між споживачем і виконавцем про надання послуги – 3 випадки, невиконання припису про усунення порушень прав споживача – 2 випадки, неправомірне нарахування оплати за надані послуги – 9 випадків, 2 – неякісне надання послуг з управління багатоповерховим будинком та 1 – незаконне відключення від мереж газопостачання.

За результатами перевірок суб’єктам господарювання надано 9 приписів про усунення порушення вимог законодавства, здійснено перерахунок та зменшено нарахування за надані послуги на загальну суму 216,7 тис. грн., 13 осіб притягнуто до адміністративної відповідальності, на яких накладено штраф на загальну суму 1428 грн. та до 5 суб’єктів господарювання застосовано адміністративно-господарські санкції на загальну суму 1106 грн.

Також за результатами розгляду звернень, споживачам повернуто коштів на загальну суму 399,682 тис. грн.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux