Прикарпаття: контроль за дотриманням законодавства у сфері реклами в 2023 році
опубліковано 03 січня 2024 року о 15:56

Правове регулювання рекламної діяльності є невід’ємною частиною економічної системи суспільства. Діяльність рекламодавців регулюється широким спектром законодавчих і нормативних актів, що регламентують методи рекламування й продажів товарів. Основою правового регулювання національної реклами є Закон України «Про рекламу» (далі - Закон), який у 2023 році адаптовано до норм європейського права.

Спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області постійно здійснюють контроль за дотриманням законодавства у сфері реклами.

В ході здійснення такого контролю у 2023 році досліджено 522 рекламоносії, з них:

  • 331 – у сфері зовнішньої реклами;
  • 25 – у сфері внутрішньої реклами;
  • 54 – на телебаченні та радіо;
  • 78 – в друкованих ЗМІ;
  • 34 – на транспорті.

За результатами досліджень заведено 51 справу про порушення законодавства про рекламу та станом на 01.01.2024 р. розглянуто 50 справ.

За результатами розгляду справ винесено 50 рішень про накладення шрафу за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 166973 грн., з них: 42 штрафи на суму 93 тис. грн. сплачено добровільно та 8 рішень на суму 74 тис. грн. направлено до суду, з метою примусового стягнення.

Також, видано 11 приписів про усунення порушень відносно тих суб’єктів реклами, які на час розгляду не повідомили про усунення порушень, прийнято 8 рішень про визнання реклами недобросовісною (реклама, що вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження;) та 3 рішення про зупинення розповсюдження зовнішньої реклами.

У звітному періоді зафіксовано 13 випадків рекламування алкогольних та тютюнових виробів, що є порушенням ч.1, ч.2 ст.22 Закону; 11 справ – стосовно недотримання вимог щодо змісту в рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації (ст.21 Закону) та 6 справ щодо розповсюдження дискримінаційної (сексистської) реклами (ч.3 ст.7 та п.15 ч.1 ст.8 Закону та п. 5.2.9. ст. 5 Стандарту «недискримінаційна реклама за ознакою статі» - СОУ 21708654-002-2011). Крім цього, часто фіксуються порушення вимог ч.4 ст. 8 Закону – реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.

Звертаємо увагу: у випадках, коли реклама розповсюджується з порушенням вимог Закону України «Про рекламу», або з метою отримання консультацій слід звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в своєму регіоні.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux