Головне управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області в умовах воєнного стану здійснює поточний контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів реклами.
Так, спеціалістами Управління захисту споживачів та контролю за регульованими цінами протягом 3-х місяців 2025 року було досліджено 621 рекламоносій, серед яких 492 об'єкти зовнішньої реклами, 63 – внутрішньої реклами, 10 – в аудіальних та аудіовізуальних медіа, 20 – в друкованих медіа, 27 – в онлайн-медіа та 9 – на транспорті.
За результатами проведеного контролю виявлено 81 випадок порушення законодавства у сфері реклами та заведено 46 справ: 1 справа щодо реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, 14 – реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, 8 – реклами тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, 3 справи щодо порушення вимог до мови реклами, 10 справ щодо знижки цін на товар та 10 – щодо порушення вимог ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу».
Прийнято 25 рішень про зупинення розповсюдження реклами та надано для виконання 10 приписів про усунення порушень законодавства про рекламу.
За результатами розгляду 37 справ прийнято 81 рішення про накладення штрафних санкцій на загальну суму 159,24 тис. грн.
Порушниками законодавства про рекламу у добровільному порядку сплачено 43 штрафних санкцій на суму 52,34 тис. грн. У судовому порядку оскаржено штрафні санкції на загальну суму 15,24 тис. грн.
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Чернігівській області також вживаються превентивні заходи щодо попередження та недопущення порушень законодавства про рекламу, зокрема проводяться зустрічі з суб’єктами господарювання, під час яких обговорюються вимоги законодавства про рекламу та актуальні питання, які виникають у процесі здійснення діяльності у сфері реклами, на постійній основі надається інформаційно – консультативна допомога з вказаного питання.