У вересні 2023 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві було отримано та розглянуто 328 звернень від громадян, у тому числі 31 (9,5%), що надійшли поштою, 152 (46,3%) – через мережу Інтернет, через онлайн-форму на офіційному веб-сайті – 115 (35,1%), 18 (5,5%) – прийнятих по телефону та 12 (3,7%) – під час особистого прийому.
З загальної кількості отриманих звернень: 21 (6,4 %) – було отримано від Київської міської та районних державних адміністрацій, 98 (29,9%) – з Держпродспоживслужби України (у т.ч. 78 – через Урядову гарячу лінію), 201 (61,3%) – безпосередньо від заявників та 8 (2,4%) – з інших установ та організацій.
Найчастіше у своїх зверненнях громадяни порушували питання щодо недотримання вимог чинного законодавства:
- у сфері захисту прав споживачів – 217 (66,2%), у т.ч.:
- 101 звернення щодо неналежної якості послуг у різних сферах (в т.ч. 24 скарги на якість житлово-комунальних послуг, 12 – на неякісні послуги зв’язку та Інтернет);
- 55 скарг на порушення правил торгівлі суб’єктами господарювання;
- 48 звернень про порушення прав споживачів у сфері торгівлі непродовольчими та продовольчими товарами;
- 7 скарг щодо порушення законодавства про тютюнопаління;
- 2 звернення, що стосуються питань державних регульованих цін.
- у сфері державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства – 58 (17,7%), у т.ч.:
- 20 звернень з питань негативного впливу на стан здоров’я фізичних факторів навколишнього середовища (шум, вібрація, електромагнітне випромінювання);
- 21 скарга щодо порушення санітарних норм та правил суб’єктами господарювання;
- 5 скарг на забруднення атмосферного повітря, ґрунту та водойм;
- 5 звернень щодо можливих випадків харчових отруєнь.
- у галузі ветеринарної медицини та безпечності харчових продуктів – 53 звернення (16,2%).
Крім того, у вересні 2023 року Головним управлінням отримано та опрацьовано у визначені терміни 6 запитів на публічну інформацію.
Також впродовж звітного періоду фахівцями Відділу розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації надано 415 усних консультацій по телефонам «гарячої лінії» Головного управління. Найчастіше громадяни звертались за консультацією з наступних питань:
- захист прав споживачів – 349 (84,1%);
- санітарне законодавство (погіршення умов проживання через шум та вібрацію, незадовільний стан прибудинкової території, забруднення атмосферного повітря тощо) – 44 (10,6%);
- безпечність та якість харчових продуктів – 19 (4,6%);
- інші питання – 3 (0,7%).