За вересень 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві було отримано та розглянуто 298 звернень від громадян, у тому числі 34 (11,4%), що надійшли поштою, 124 (41,6%) – через засоби Інтернет, через веб-сайт – 106 (35,6%), 20 (6,7%) – прийнятих по телефону та 14 (4,7%) – під час особистого прийому.
З загальної кількості отриманих звернень: 30 (10,1%) – було отримано від Київської міської та районних державних адміністрацій, 70 (23,5%) – з Держпродспоживслужби України (у т.ч. 67 – Урядова гаряча лінія), 184 (61,7%) – безпосередньо від заявників та 13 (4,4%) – з інших установ та організацій (таблиця 2).
Найчастіше у своїх зверненнях громадяни порушували питання щодо недотримання вимог чинного законодавства:
- у сфері захисту прав споживачів – 205 (68,8%), а саме:
- 88 звернень щодо неналежної якості послуг у різних сферах (в т.ч. 16 скарг на якість житлово-комунальних послуг);
- 68 звернень про порушення прав споживачів у сфері торгівлі непродовольчими та продовольчими товарами;
- 29 скарги на порушення правил торгівлі;
- 10 звернень, що стосуються питань державних регульованих цін;
- 5 звернень з питань порушення законодавства про тютюнопаління.
- у сфері державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства – 61 (20,5%), а саме:
- 42 звернення з питань негативного впливу на стан здоров’я фізичних факторів навколишнього середовища (шум, вібрація, електромагнітне випромінювання);
- 9 скарг щодо порушення санітарних норм та правил суб’єктами господарювання;
- 4 звернення з приводу забруднення атмосферного повітря, ґрунту та водойм;
- 4 скарги на незадовільний санітарний стан будинків та прибудинкових територій.
- у галузі ветеринарної медицини та безпечності харчових продуктів – 30 звернень (10,1%).
Також впродовж звітного періоду фахівцями Відділу розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації надано 442 усні консультації по телефонам «гарячої лінії» Головного управління. Найчастіше громадяни звертались за консультацією з наступних питань:
- захист прав споживачів – 353 (79,9%);
- санітарне законодавство (шум, вібрація, незадовільний стан прибудинкової території, забруднення атмосферного повітря тощо) – 47 (10,6%);
- безпечність та якість харчових продуктів – 17 (3,8%).