Впродовж поточного року до Консультаційного центру захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області звернулося 163 громадянина. Завдяки наданій фахівцями консультаційно-інформаційній допомозі вимоги споживачів було задоволено, суб’єкти господарювання повернули громадянам 167 792 грн за неякісні товари / послуги.
Зокрема до спеціалістів управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Держпродспоживслужби в області звернувся мешканець міста Кропивницького стосовно придбання в магазині неякісного ноутбука Macbook Apple: пристрій перестав вмикатися та не заряджав акумулятор.
Продавець у даному випадку не виконав гарантійне обслуговування товару в обумовлені терміни (за згодою споживача протягом двадцяти днів) та відмовлявся повідомити споживачу місцезнаходження ноутбука.
У зв’язку з цим споживач звернувся за консультацією до Головного управління з проханням посприяти у проведенні ремонту або поверненні коштів у сумі 62 999 грн за ноутбук.
За результатами наданої споживачу консультативної допомоги та вжитих заходів управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами між споживачем та суб’єктом господарювання досягнуто порозуміння та згоди стосовно порушеного питання. Так, продавцем було здійснене гарантійне обслуговування товару - усунутий дефект, а за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк споживачу сплачена неустойка в сумі 7 607,13 грн.
Зазначимо, що відповідно до пункту 9 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі 1% вартості товару.