Державний нагляд за дотриманням вимог законодавства про рекламу в Полтавській області
опубліковано 02 січня 2023 року о 14:09

Фахівці відділу контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства та пробірного контролю Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області протягом року, що минає, проводили моніторинг за дотриманням суб’єктами господарювання вимог Закону України «Про рекламу» в частині захисту прав споживачів реклами.

Основні принципи реклами:

  • законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди;
  • реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції;
  • недобросовісна реклама забороняється.

Так, протягом 2022 року спеціалісти здійснили 410 оглядів рекламних засобів, загальна кількість виявлених порушень 69.

Найпоширенішими порушеннями вимог Закону України «Про рекламу» були:

  • розповсюдження реклами не державною мовою, чим порушено вимоги ч.1 ст. 6 Закону;
  • відсутність дозволу на розміщення зовнішньої реклами, чим порушено вимоги абз.1 ч.1 ст.16 Закону: розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України;
  • реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж не містить відомостей про дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару, чим порушено вимоги ч. 5 ст. 8 Закону;
  • інформація про ціну послуг в розділі «Ціни» зазначена в іноземній валюті, чим порушено ч. 9 ст. 8 Закону: інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні;
  • порушення ч. 7 ст. 8 Закону: розміщення реклами та/або рекламних засобів на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення забороняється.

За наслідками розгляду справ щодо порушення законодавства про рекламу було ухвалено 72 рішення про накладення штрафних санкцій на загальну суму 197, 2 тис. гривень. У добровільному порядку до Державного бюджету України було сплачено 65,6 тис. гривень.

Виявлені порушення законодавства про рекламу були усунуті суб’єктами господарювання шляхом демонтування рекламних носіїв або отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux