У серпні 2023 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві було отримано та розглянуто 367 звернень від громадян, у тому числі 23 (6,3%), що надійшли поштою, 181 (49,3%) – через мережу Інтернет, через онлайн-форму на офіційному веб-сайті – 130 (35,4%), 22 (6,0%) – прийнятих по телефону та 11 (3,0%) – під час особистого прийому.
З загальної кількості отриманих звернень: 16 (4,4 %) – було отримано від Київської міської та районних державних адміністрацій, 1 (0,3%) – з правоохоронних органів, 105 (28,6%) – з Держпродспоживслужби України (у т.ч. 80 – через Урядову гарячу лінію), 231 (62,9%) – безпосередньо від заявників та 14 (3,8%) – з інших установ та організацій (таблиця 2).
Найчастіше у своїх зверненнях громадяни порушували питання щодо недотримання вимог чинного законодавства:
- у сфері захисту прав споживачів – 261 (71,1%), у т.ч.:
- 129 звернень щодо неналежної якості послуг у різних сферах (в т.ч. 27 скарг на якість житлово-комунальних послуг, 11 – на неякісні послуги зв’язку та Інтернет);
- 74 звернення про порушення прав споживачів у сфері торгівлі непродовольчими та продовольчими товарами;
- 40 скарг на порушення правил торгівлі суб’єктами господарювання;
- 10 скарг щодо порушення законодавства про тютюнопаління;
- 5 звернень, що стосуються питань державних регульованих цін.
- у сфері державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства – 61 (16,6%), у т.ч.:
- 36 звернень з питань негативного впливу на стан здоров’я фізичних факторів навколишнього середовища (шум, вібрація, електромагнітне випромінювання);
- 11 скарг щодо порушення санітарних норм та правил суб’єктами господарювання;
- 7 скарг на забруднення атмосферного повітря, ґрунту та водойм;
- 3 звернення щодо можливих випадків харчових отруєнь.
- у галузі ветеринарної медицини та безпечності харчових продуктів – 45 звернень (12,3%).
Крім того, в серпні 2023 року Головним управлінням отримано та опрацьовано у визначені терміни 10 запитів на публічну інформацію.
Також впродовж звітного періоду фахівцями Відділу розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації надано 480 усних консультацій по телефонам «гарячої лінії» Головного управління. Найчастіше громадяни звертались за консультацією з наступних питань:
- захист прав споживачів – 311 (64,8%);
- санітарне законодавство (погіршення умов проживання через шум та вібрацію, незадовільний стан прибудинкової території, забруднення атмосферного повітря тощо) – 40 (8,3%);
- безпечність та якість харчових продуктів – 35 (7,3%);
- неправомірні, на думку громадян, підвищення цін на товари та послуги – 5 (1,0%);
- інші питання – 89 (18,5%).