Уряд ухвалив відповідну постанову 11.02.2025, яка набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України “Про захист прав споживачів”, тобто після скасування воєнного стану в Україні.
Нові Правила торговельного обслуговування відповідають сучасним вимогам торгівлі і передбачають, зокрема:
- безба’рєрність – адаптовані можливості доступу в приміщення магазинів для всій людей, в тому числі для людей з особливими потребами;
- інформація в куточку споживача може бути розміщена не тільки в паперовому вигляді – але й у вигляді QR-коду;
- стандарти метрології - ваги та інші вимірювальні прилади повинні відповідати законодавчим вимогам щодо точності;
- посилення безпеки — забороняється продаж предметів, схожих на їжу, але не призначених для споживання (наприклад, іграшок у вигляді фруктів), аби уникнути ризиків для дітей;
- наявність в торгових закладах окремих приміщень чи місць для зберігання речей працівниками;
- сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю.
Наразі, до набрання чинності оновлених Правил торговельного обслуговування, затверджених постановою Уряду від 11.02.2025 № 144, обов’язковим до виконання є Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджений Постановою Кабміну від 15.06.2006 № 833.