Такою була тема чергової зустрічі в «Школі досвідченого споживача», організованій в рамках спільного освітнього проєкту Держпродспоживслужби Кіровоградщини та обласної універсальної наукової бібліотеки імені Д. І. Чижевського. Слухачами заходу була студентська молодь Кропивницького фахового коледжу харчування і торгівлі.
Перед присутніми виступили фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Держпродспоживслужби в Кіровоградській області: завідувач сектору контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Володимир Муравський та головний спеціаліст сектору Аліна Дерев’янко. Вони поінформували про рекламні хитрощі та маркетингові прийоми, які можуть застосовувати виробники, аби заохотити споживачів купувати продукти з високим вмістом цукру (чи його замінників), солі та трансжирів, стабілізаторів, емульгаторів, барвників, ароматизаторів. До них можна віднести використання яскравих кольорів на обгортці, які привертають увагу, подарункові іграшки як бонус до продукту, акції та розіграші з призами, коли покупцю хочеться купити більше товарів, щоб виграти.
Протягом року ми переглядаємо понад 30 тисяч рекламних відеороликів, значна частина яких - реклама фастфудів, різноманітної «вуличної їжі» та іншої продукції, яка не відноситься до здорового харчування. При цьому зараз є величезна кількість реклами в соціальних мережах, на різних сайтах в інтернеті, яку вкрай важко відстежити і включити до загальної статистики.
Спеціалісти також торкнулися питання про те, якої шкоди завдає вживання продуктів, у складі яких наявні приховані жири, ароматизатори, замінники смаків, цукор, хімічні добавки, фарбники, трансжири тощо. Адже систематичне споживання їжі зі шкідливим вмістом може призводити до захворювань серцево-судинної системи, раку, цукрового діабету, ожиріння, погіршення пам’яті, уповільнення метаболізму, депресії, гормональних порушень. Особливу увагу варто звернути на дітей та підлітків, які часто потрапляють під вплив маніпулятивної реклами нездорового харчування.
Присутнім надали рекомендації щодо основних правил при виборі товару. Зокрема варто читати етикетки та перелік інгредієнтів, що вказані на початку списку: чим більший список, тем менше корисних речовин у продукті.
Наприкінці зустрічі для присутніх провели вікторину, переможці якої отримали презенти. Студенти дізналися багато нового й корисного про маніпулятивну рекламу нездорової їжі. Такі зустрічі з фахівцями допоможуть їм розширити та поглибити свої знання у сфері рекламної діяльності.
До вашої уваги відеозапис зустрічі в «Школі досвідченого споживача».