До Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області надійшла скарга від жителя м. Кропивницький щодо раптового припинення надання Інтернет-послуг, незважаючи на укладений договір та попередню оплату за послуги.
У ході розгляду справи фахівці управління захисту споживачів Держпродспоживслужби встановили, що суб’єкт господарювання здійснив реконструкцію телекомунікаційної мережі в будинку, де мешкає заявник, однак не перепідключив споживача до послуги, оскільки його заяви про це не було. Зі свого боку споживач не мав можливості подати заяву на перепідключення, адже не був повідомлений про припинення надання Інтернет-послуг провайдером у зв’язку із запланованими роботами.
За результатами перевірки на працівника товариства з обмеженою відповідальністю, яке надає послуги склали адміністративний протокол про правопорушення за неінформування споживача про обмеження Інтернет-послуги та недотримання Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг. Також згідно з п.76 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг провайдер здійснив перерахунок коштів споживачеві за ненадані послуги.
Нагадуємо суб’єктам господарської діяльності, що стаття 15 Закону України «Про захист прав споживачів» забезпечує право споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
У сфері телекомунікаційних послуг постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 №295 затверджені Правила надання та отримання телекомунікаційних послуг. Ці Правила встановлюють загальний порядок отримання телекомунікаційних послуг та розроблені у тому числі відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів». Зокрема, пунктом 50 Правил передбачено, що оператор (провайдер) зобов’язаний здійснювати через засоби масової інформації, у місцях продажу послуг та/або пунктах колективного користування, на своєму вебсайті, через інформаційно-довідкові, сервісні служби чи в інший спосіб, що не суперечить законодавству, безоплатне інформування споживачів про:
1) впровадження нових послуг;
2) впровадження тарифів на послуги;
3) виконання капітальних, профілактичних чи інших робіт (не пізніше десяти робочих днів до початку їх виконання), що призведе до скорочення переліку послуг чи припинення їх надання, а також строки поновлення надання послуг.