Продовжуємо рубрику "знай свої права".
🗣Якщо продавець відмовляє у безготівковому розрахунку під час придбання товарів - як діяти?
📚Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне здійснення безготівкових розрахунків з урахуванням режиму роботи та обов’язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України (стаття 17 Закону України «Про захист прав споживачів»)
🔎Таким чином, відмова у безготівковому розрахунку за придбані товари та надані послуги свідчить про обмеження прав споживача та є порушенням вимог законодавства, за яке передбачена відповідальність за статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів» та статтею 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
‼️Але відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 р. N 894 торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків:
☝️Зазначаємо, що торговців, які провадять господарську діяльність на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), протягом трьох місяців після припинення проведення воєнних (бойових) дій на таких територіях та/або деокупації можуть не здійснювати безготівкові розрахунки (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв).