Протягом 2023 року до Головного управляння Держпродспоживслужби в Житомирській області (далі – Головне управління) надійшло 363 звернення громадян щодо захисту прав споживачів, зокрема з них: письмових – 96 та 24 з урядової «гарячої лінії».
Протягом звітного періоду громадяни найбільше зверталися з питань:
За сприянням працівників, суб’єктами господарювання повернуто споживачам коштів, за товари неналежної якості на загальну суму – 54,5 тис.грн.
З метою реалізації державної політики захисту прав споживачів у сфері торгівлі, робіт та послуг спеціалістами надано 740 консультацій, з них:
Питання, з якими зверталися споживачі різного характеру, а саме:
При розгляді усних звернень громадянам надавались ґрунтовні роз’яснення відповідно до вимог чинного законодавства у сфері захисту прав споживачів.
Як приклад можна описати таку ситуацію: на адресу Головного управління звернулась громадянка, яка придбала в магазині жіноче взуття вартістю 3 000 грн., яке не підійшло за розміром. Однак, вона не змогла скористатися своїм правом визначеним у статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів». Внаслідок звернення до Головного управління та ефективних дій спеціалістів вимоги споживача задоволено підприємцем та повернуто кошти.
За результативне вирішення питань зазначених у зверненнях на адресу Головного управління надійшло 8 письмових подяк від споживачів (повернення коштів за мобільний телефон, дитячу іграшку, взуття, тощо).
Відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» спеціалістами відділу надано суб’єктам господарювання консультативної підтримки з питань захисту прав споживачів в кількості – 15.