Сьогодні гостро постає питання отримання якісних та у повному обсязі житлово-комунальних послуг і у запорізьких споживачів–оскільки постійно змінюється плата за ці послуги. З метою ефективного захисту прав споживачів та запобігання порушень з боку виконавців таких послуг, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області здійснюються відповідні заходи контролю. Так, у минулому році, за результатами здійснення перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих тарифів на комунальні послуги, фахівцями Держпродспоживслужби виявлені порушення майже на кожному об’єкті нагляду. За результатами перевірок підприємствами повернуто споживачам 338, 8 тис. грн., зменшено необґрунтоване фінансування з бюджету на суму 263,3 тис. грн., попереджено обрахування споживачів у розрахунку на рік на суму 406,7 тис. грн.
У січні 2021 року здійснено 2 планові перевірки підприємств комунальної галузі, під час яких було встановлено, що суб’єктами господарювання порушено вимоги законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих тарифів на централізоване водопостачання і тарифів на послугу з поводження з побутовими відходами (вивезення твердих побутових відходів). За результатами здійснених перевірок відповідно до вимог законодавства підприємства зобов’язано повернути споживачам 70,9 тис.грн., обрахування споживачів попереджено у розрахунку на рік на суму 35,4 тис. грн.
Окрім того, останнім часом до Головного управління Держпродспоживслужби почастішали звернення від споживачів щодо незадоволення отриманими житлово-комунальними послугами.
Лише з початку року надійшло 29 таких звернень, що становить 25,7 відсотків від загальної кількості.
Здебільшого споживачі звертаються щодо порушень законодавства керуючими компаніями, якими, зокрема: не виконуються вимоги договорів про надання послуг з управління багатоквартирними будинками, при цьому споживачам виставляються рахунки за послуги, які фактично не надавались.
За результатами об’єктивного розгляду заяв, перевірки викладених в них фактів, суб’єктам господарювання надані приписи щодо усунення виявлених недоліків, застосовані адміністративно-господарські санкції. Крім того, компаніями-надавачами послуг були повернуті зайво нараховані кошти шляхом здійснення перерахунків по особових рахунках споживачів на суму 4,8 тис.грн.- у січні поточного року, у 2020 році–на 152,0 тис.грн.
На сьогоднішній день більшість підприємств, які надають житлово-комунальні послуги, усунули виявлені порушення вимог законодавства.