Які проблеми найбільше турбують українських споживачів?
опубліковано 11 березня 2025 року о 12:03

Щодня українці стикаються з неякісними товарами, неналежним обслуговуванням і порушенням своїх прав як споживачів. Держпродспоживслужба отримує десятки звернень від громадян, які прагнуть справедливості та хочуть повернути свої гроші за невідповідні товари та послуги. Протягом 2024 року до територіальних органів Держпродспоживслужби надійшло понад 15 300 пропозицій, звернень, скарг та заяв від споживачів.

Найпоширеніших скарги від українців, які надходять до Держпродспоживслужби

  • Порушення у сфері житлово-комунальних послуг, транспорту, туризму та поштового зв’язку (40,7% всіх звернень)

Українці скаржаться на неякісні або неналежні послуги, недотримання умов договорів, завищені тарифи на комунальні послуги та відмову у компенсації завданих збитків.

  • Неякісні товари (39,6% всіх звернень)

Скарги на товари залишаються однією з головних проблем для українських споживачів. Часто люди купують продукцію, яка не відповідає заявленим характеристикам, стикаються з підробками або мають труднощі з поверненням чи обміном.

  • Інтернет-замовлення та шахрайство в онлайн-продажах

Українці часто стикаються з ситуаціями, коли продавець не виходить на зв’язок після оплати, відправляє неякісний або зовсім інший товар, а повернути кошти неможливо.

Завдяки роботі фахівців у 58% випадків споживачі змогли відстояти свої права та повернути кошти за неякісні товари та послуги. Загалом було компенсовано біля 7,5 мільйона гривень.

Важливу роль у цьому процесі відіграють позапланові перевірки. З березня 2024 року Уряд поновив контроль у сфері житлово-комунальних послуг, що дало змогу впливати на недобросовісні компанії та підвищити якість їхньої роботи. За 2024 рік проведено 845 перевірок захисту прав споживачів у сфері надання житлово-комунальних послуг.

Заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор підкреслює: “В умовах війни та економічної нестабільності важливо, щоб бізнес працював чесно, а споживачі мали змогу отримувати якісний товар і послуги. Чесна конкуренція та відповідальність бізнесу – це те, що формує економіку майбутнього. Сьогодні українці дедалі активніше відстоюють свої права, і це позитивний сигнал для ринку. Ми продовжуємо працювати над тим, щоб зробити український ринок більш прозорим, а права споживачів – гарантованими та захищеними.”



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux