Держпродспоживслужба долучилась до створення рекомендацій щодо відповідального використання ШІ в рекламі та маркетингу, які розробила Мінцифра разом з профільними експертами. Поради допоможуть креативникам і малим бізнесам працювати з інноваційними інструментами без ризиків для себе та своїх клієнтів.
У документі зібрані поради, як підвищити ефективність реклами та маркетингових комунікацій за допомогою ШІ, не вводячи в оману споживачів і не порушуючи законодавство у сфері реклами.
Серед рекомендацій — контролювати, якими даними ви ділитеся з ШІ-системами, не поширювати персональні дані цільової аудиторії, маркувати контент, згенерований ШІ-інструментами, та не делегувати штучному інтелекту створення реклами на 100%.
У додатку наведені інструкції з чеклистами, на що звернути увагу при виборі ШІ-інструменту та як оцінити, чи не порушує згенерований контент прав споживачів.
До розробки рекомендацій долучились експерти з профільних асоціацій і державних інституцій — Експертно-консультаційного комітету з розвитку штучного інтелекту при Мінцифрі, Асоціації IT Ukraine, Інтерактивного рекламного бюро України, Всеукраїнської Рекламної Коаліції, Української Асоціації Маркетингу, Асоціації правників України та Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
Рекомендації з відповідального використання ШІ в рекламі та маркетингу є одним з інструментів, які держава надасть бізнесу для підготовки до майбутнього регулювання штучного інтелекту в Україні. Повний перелік інструментів можна знайти у Білій книзі з регулювання ШІ в Україні.
Ознайомтеся з рекомендаціями за посиланням і діліться фідбеком.
Рекомендації розроблені завдяки підтримці, наданій Агентством США з міжнародного розвитку в межах Проєкту USAID «Кібербезпека критично важливої інфраструктури України» та Проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID і UK Dev.