В квітні в Києві проведено 29 заходів державного нагляду (контролю) у сфері надання житлово-комунальних послуг. З них 24 стосувались захисту прав споживачів, 4 у сфері дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосування тарифу на послуги; ще один – метрологічного нагляду.
Виявлені порушення у 12 суб’єктів господарювання. Зокрема, порушення правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, правил надання послуги з постачання гарячої води, правил надання послуги з постачання теплової енергії; вимог Законів України «Про захист прав споживачів»; «Про житлово-комунальні послуги»; «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» тощо.
За результатами проведених заходів, Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві до суб’єктів господарювання, які допустили порушення у сфері житлово-комунальних послуг, буде застосовано штрафні санкції (адміністративні та адміністративно-господарські), відповідно до вимог діючого законодавства та видано Приписи про усунення порушень вимог законодавства, з метою не допущення подібних порушень у подальшому.
Найчастіше споживачі житлово-комунальних послуг звертаються до Головного управління з наступних типових питань:
Усі заходи відбулися за погодженнями Держпродспоживслужбою України, відповідно п.4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 13.03 2022 № 303 (зі змінами) "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" на підставі звернень фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю та здоров’ю, навколишньому природному середовищу та безпеці держави, з додаванням документів, чи їх копій, що підтверджують такі порушення за наявності.
Довідково. Згідно з вимогами статті 8 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Електронне звернення, якщо воно надсилається без використання електронного цифрового підпису, повинно мати вигляд сканованої копії та/або фотокопії.