У січні 2024 року на розгляд спеціалістам управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло 28 звернень щодо порушень прав споживачів у сфері законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення. Також працівники управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами надали 16 консультацій на особистому прийомі та у спілкуванні по телефону, з них 4 підприємцям. За сприяння працівників управління споживачам повернуто 18700,00 грн за придбану продукцію неналежної якості.
Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни у зверненнях:
Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях громадян є питання у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (взуття, меблі, радіоелектронна продукція, електротовари, автозапчастини); питання тарифів та нарахування за комунальні послуги; порушення прав споживачів при розрахунку за товари і проведенні акційних заходів, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів, а також відмова у безготівковому розрахунку. Усі звернення позитивно розглядаються у встановлені строки. На поставлені у зверненнях запитання споживачам надаються роз’яснення.
Для прикладу можна описати такі ситуації. На адресу Головного управління звернулася громадянка, яка придбала в магазині диван. Після двох місяців використання продукції за призначенням у дивані почали «вилазити» пружини. Громадянка звернулася до продавця щодо задоволення вимог встановлених у статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», однак її вимоги задоволені не були. Тому громадянка звернулась на адресу контролюючого органу. За сприяння працівників управління і роз’яснення вимог чинного законодавства, продавець повернув споживачці кошти у сумі 18300,00 грн.
Також на адресу управління надійшло звернення від громадянина який купив лампочку до автомобіля. За два тижні лампочка вийшла з ладу. Підприємець безпідставно відмовляв у задоволенні вимог споживачів. Працівниками управління вжито заходів, внаслідок яких споживачу було повернуто кошти за придбану неналежної якості продукцію у сумі 400 грн.
З метою виконання заходів зазначених у Плані роботи Головного управління на 2024 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. У січні проводилося навчання для слухачів Рівненського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості . Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.