У лютому 2024 року на розгляд спеціалістам управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло 25 звернень щодо порушень прав споживачів у сфері законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення. Також працівники управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами надали 19 консультацій на особистому прийомі та у спілкуванні по телефону, з них 1 підприємцю. За сприяння працівників управління споживачам повернуто 31538,00 грн за придбану продукцію неналежної якості.
Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни у зверненнях:
Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях громадян є питання у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (одяг, радіоелектронна продукція, електротовари); питання тарифів та нарахування за комунальні послуги; порушення прав споживачів при розрахунку за товари і проведенні акційних заходів, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів. Усі звернення позитивно розглядаються у встановлені строки. На поставлені у зверненнях запитання споживачам надаються роз’яснення.
Для прикладу можна описати такі ситуації. На адресу Головного управління звернулася громадянка, яка придбала в інтернет-магазині сукню. Однак після примірки виявилось, що сукня не підходить за розміром. Після неодноразових звернень до продавця з вимогою обміняти сукню на інший розмір, їй було відмовлено. Тому громадянка звернулась на адресу контролюючого органу. За сприяння працівників управління і роз’яснення вимог чинного законодавства, продавець повернув споживачці кошти у сумі 2625,00 грн.
Також на адресу управління надійшло звернення від громадянки яка купила одяг у торговому центрі. Наступного дня споживачка виявила бажання обміняти продукцію на на аналогічну продукцію іншого розміру. Підприємець безпідставно відмовляв у задоволенні вимог споживачки. Працівниками управління вжито заходів, внаслідок яких громадянці було повернуто кошти у сумі 1115,00 грн.
В іншому випадку громадянка придбала мобільний телефон, який у короткий проміжок часу неодноразово виходив з ладу. Після проведення гарантійних ремонтів недолік знову проявлявся. Споживачка подала підприємству вимогу щодо повернення коштів, однак її вимогу не виконали. Громадянка звернулась з письмовою скаргою на дії суб’єкта господарювання до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області. І тільки після вжитих заходів, спеціалістами Головного управління, споживачці було повернуто кошти за придбану продукцію неналежної якості у сумі 24559 грн.