У І півріччі 2023 року управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області одержано 230 звернень щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення, із них:
Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:
До управління захисту прав споживачів впродовж зазначеного періоду громадяни неодноразово звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію, відновлення надання телекомунікаційних послуг, обміну товару. Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях є порушення прав споживачів при придбанні товарів за допомогою засобів дистанційного зв’язку (Інтернет торгівля); низька якість надання телекомунікаційних послуг, підняття вартості на них; скарги у сфері житлово-комунальних послуг, неналежне надання побутових послуг; порушення прав споживачів при обслуговуванні, відмова в здійсненні безготівкових розрахунків, неналежне оформлення гарантійних та розрахункових документів, обрахунок покупця.
Звернення належно розглядаються спеціалістами управління. За результатами розгляду звернень: вирішено позитивно 161 звернення; дано роз’яснення на 52 звернення; переслано за належністю відповідно до статті 7 ЗУ «Про звернення громадян» 17 звернень.
За сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі – 67880,00 грн. за неякісно придбану продукцію та неналежне надання послуг. Інші звернення громадян знаходяться в стадії розгляду.
Враховуючи пріоритетність розвитку превентивних інструментів захисту прав споживачів на 2023 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. Проводяться роз’яснювальні та просвітницькі заходи щодо прав споживачів для студентів навчальних закладів та дітей шкільного віку. Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів