Головним управлінням Держпродспоживслужби у Полтавській області за 9 місяців 2024 року проведено 14 позапланових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері надання житлово-комунальних послуг на підставі звернень громадян.
За результатами перевірок встановлено порушення норм чинного законодавства у 7 випадках, про що складено відповідні акти та направлено приписи щодо усунення виявлених порушень, а також накладено 2 адміністративно-господарських санкцій на суму 169,9 тис. грн.
У звітному періоді 2024 року було отримано 761 звернення щодо можливого порушення прав споживачів. Вимоги споживачів задоволено у 411 випадках та надано 350 кваліфікованих роз’яснень.
Аналіз одержаних звернень свідчить, що більший їх відсоток (майже вдвічі) стосується якості придбаної побутової техніки, а серед скарг у сфері надання послуг переважають питання стосовно правомірності нарахування оплати за житлово-комунальні послуги (особливо – розподіл між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг та нарахування плати за місця загального користування).
За умови обмеження заходів державного нагляду (контролю) основним напрямом роботи у сфері захисту прав споживачів є розвиток превентивних заходів захисту прав споживачів, проведення консультативної та роз‘яснювальної роботи.
У звітному періоді в результаті проведеної роботи повернуто кошти споживачам в сумі 59,1 тис. грн.
Для належного рівня захисту прав споживачів на території області, створення дієвої системи консультування споживачів, надання роз’яснень законодавства у сфері захисту прав споживачів здійснено 84 публікацій, теле, радіо- трансляцій з роз’ясненнями норм чинного законодавства споживачам та господарюючим суб’єктам.
Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області нагадує споживачам, а також суб’єктам господарювання про обов’язкове дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів.