Головне управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області – про безпечні покупки і дотримання протиепідемічних вимог під час «чорної п’ятниці»-2021
опубліковано 25 листопада 2021 року о 18:00

Цього року, як, власне, і торік, «чорна п’ятниця» проходить в умовах карантинних обмежень, які, зокрема, на Чернігівщині посилені ще й через перебування регіону у «червоній зоні» епіднебезпеки. Навіть попри вакцинацію, Головне управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області рекомендує уникати великого скупчення людей у торговельних приміщеннях і дотримуватися усіх необхідних протиепідемічних вимог.

За таких умов на сьогодні незмінною альтернативою придбання товарів безпосередньо у магазинах, залишається онлайн-шопінг. Але в гонитві за вигідними пропозиціями не варто забувати про ризики стати жертвами шахраїв. Завчасна перевірка інтернет-магазинів допоможе вберегтися від недоброчесних продавців, а ще ‒ значно зекономить час та нерви.

«Чорна п’ятниця» – нагода придбати те, що давно хотіли, зі знижкою. Аби звести можливість шахрайства при купівлі онлайн до мінімуму, завчасно складіть перелік товарів/послуг та оберіть магазини, у яких плануєте їх придбати. І, звісно, зробіть попередню перевірку продавців за допомогою відкритих даних. Пам’ятайте, купуючи товар у невідомої фізичної чи юридичної особи, ви ризикуєте, тому варто підстрахуватись. Найпростіший спосіб – використовувати післяплату і розраховуватися тільки тоді, коли ви оглянули товар і переконалися у його якості.

Намагайтесь не використовувати передоплату, особливо, коли кошти перераховуються на звичайну (а не ФОПівську) картку продавця і ви не маєте можливості перевірити ПІБ отримувача. Якщо магазин працює офіційно, у нього має бути банківський рахунок ФОП або юридичної особи.

Доволі часто інтернет-магазини працюють у так званій «сірій» зоні вітчизняного правового поля. Саме тому першочергово слід з’ясувати офіційну назву та код ЄДРПОУ (ідентифікаційний код) юридичної особи або фізичної особи-підприємця, на сайті якого плануєте здійснювати покупки. Це можна зробити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search).

Обов’язково зазирніть у розділ «Умови повернення товару»: там можуть бути контактні дані саме юридичної особи. Якщо такого розділу немає на сайті, варто насторожитися.

Отримавши вихідні дані, першочергово варто перевірити:

  • юридичний статус (чи не перебуває в процесі припинення), чи не має проблем з податковою та вид діяльності;
  • як давно працює інтернет-магазин – чи не створили його виключно під «чорну п’ятницю»?;
  • судову історію та наявність виконавчих проваджень (ця інформація дасть розуміння, наскільки добросовісно продавець виконує свої обов’язки та як врегульовує конфліктні ситуації).

Якщо ж продавець – ФОП, потрібно перевірити його і як підприємця за тими ж критеріями. При купівлі дорогих речей не зайвим буде перевірити і фізичну особу – представника, директора або того ж ФОП. Іноді про людину можна знайти багато цікавого: судові справи, борги і навіть дані, що вона знаходиться у розшуку.

Візьміть до уваги, що юридична особа, зареєстрована в іншій країні, не має відповідальності щодо повернення неякісного товару або коштів на виконання Закону України «Про захист прав споживачів» та Закону України «Про електронну комерцію».

Знайдіть на сайті інформацію щодо повернення товару, та за чий кошт здійснюється повернення товару і ознайомтеся з інформацією щодо гарантійного терміну та умовами гарантійного обслуговування.

А фіскальний чек, наявність якого є підтвердженням правочину і найкращим ідентифікатором продавця, у разі виникнення у вас проблем з поверненням або ремонтом товару, допоможе державним органам захисту прав споживача вийти на перевірку та допомогти вам відновити свої права.

Якщо ж ви все-таки наважитесь вирушити за покупками до магазинів і торговельних центрів, намагайтесь дбати про власну безпеку - перебувайте в приміщеннях у правильно вдягнених захисних масках і дотримуйтесь соціального дистанціювання

У свою чергу фахівці структурних підрозділів Держпродспоживслужби на місцях постійно контролюють виконання суб’єктами господарювання протиепідемічних вимог, в тому числі наявність у закладах торгівлі антисептиків для обробки рук, урн для утилізації використаних засобів захисту, розмітки щодо дистанції між покупцями тощо.

Купуючи акційні товари, будьте уважними і звертайте увагу не лише на знижену вартість товару, а й на відомості про нього. Це дозволить уникнути непотрібного, а часом шкідливої чи навіть небезпечної покупки (товар може бути протермінованим, бракованим тощо). Ажіотаж навколо окремих товарів чи послуг через «шалені знижки» сприяє тому, що покупці діють швидко, імпульсивно та нерозважливо. Тому найперше і найголовніше правило - не довіряти, а перевіряти.

Якщо після придбання товару з’ясувалося, що він вам не підходить і ви хочете його повернути, розмір знижки, з якою ви його купували, не має значення. У магазин можна повернути будь-який товар, окрім вказаного у «Переліку товарів, що не підлягають обміну або поверненню». Товар можна повернути впродовж 14 днів від дня покупки у тому вигляді, в якому придбали, та обовʼязково пред’явити розрахунковий документ із зазначеною вартістю товару.

У разі необхідності звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області за адресою: м. Чернігів, вул. 1 Травня, 180 (https://dpsscn.gov.ua/hromadianam/zvernennia-hromadian.html)

Безпечних і приємних вам покупок!

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux