Форум «Споживачі України: резільєнтність до викликів сьогодення»: фахівці Держпродспоживслужби розповіли про ключові результати роботи
опубліковано 18 березня 2025 року о 10:35

Заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Сергій Захарін, начальник Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві Анатолій Катеринчук та інші фахівці ГУ взяли участь у Форумі Консумерської асамблеї «Споживачі України: резільєнтність до викликів сьогодення», який проведено на майданчиках Державного торговельно-економічного університету.

Мета заходу: вироблення конструктивних підходів до ефективної реалізації державної політики в сфері захисту прав споживачів в Україні в умовах воєнного часу на основі дотримання балансу інтересів між громадянським суспільством, державою і бізнесом відповідно до міжнародних підходів.

Учасники Форуму: науковці, науково-педагогічні працівники, здобувачі освіти, керівники органів державної влади та управління, представники громадських організацій, експерти міжнародних проектів (усього – понад 300 фахівців).

Ректор Державного торговельно-економічного університету Анатолій Мазаракі наголосив на важливості підготовки висококваліфікованих спеціалістів для майбутнього відновлення України, забезпечення євроінтеграційних процесів, розбудови цивілізованого споживчого ринку, забезпечення сталого розвитку. Окрім того, розказав про актуальні наукові дослідження, що виконуються вченими університету у сферах захисту прав споживачів, оцінювання якості товарів і послуг, товарознавства.

Сергій Захарін зазначив, що за дорученням Голови Держпродспоживслужби Сергія Ткачука значно розширено співпрацю з провідними науковими установами та закладами вищої освіти, поінформував присутніх про загальні результати діяльності служби у сфері захисту прав споживачів, зазначив про перспективність працевлаштування в ній молодих фахівців. Наголосив, що наразі перед Держпродспоживслужбою у сфері захисту прав споживачів стоїть кілька пріоритетних завдань, що знаходяться на постійному контролю з боку вищих органів державної влади та суспільства, у тому числі: недопущення незаконного (необгрунтованого) завищення цін на лікарські засоби та медичні вироби, відновлення перевірок якості надання окремих послуг (зокрема, у сфері житлово-комунального господарства), опрацювання та нормативної бази ЄС та її імплементація в національне законодавство.

Перший проректор з науково-педагогічної роботи Наталія Притульська повідомила, що у 2025 році відзначається сорокова річниця ухвалення Генеральною Асамблеєю ООН «Керівних принципів на захист інтересів споживачів» і надала інформацію про сучасні реалії розвитку консумерського руху, загрози та виклики, які постають перед споживачами України.

Фахівці ГУ Держпродспоживслужби у місті Києві поінформували присутніх про стан та умови державного захисту прав споживачів (за матеріалами роботи ГУ ДПСС у м. Києві), проблематику виконання законодавства про рекламу, оприлюднили відомості про актуальні проблеми, виклики та тенденції у сфері захисту прав споживачів, а також про основні результати роз’яснювально-просвітницької роботи.

Учасники Форуму в режимі дискусії обмінялися думками щодо перспектив імплементації та удосконалення консумерської діяльності, зокрема виходячи з поточних українських реалій та домовилися про основні напрями реалізації спільних дій.

«Захист прав споживачів є одним із ключових напрямів роботи Держпродспоживслужби та її територіальних органів. У фокусі уваги: недопущення незаконного (необгрунтованого) завищення цін на лікарські засоби та медичні вироби, відновлення перевірок якості надання окремих послуг (зокрема, у сфері житлово-комунального господарства), опрацювання та нормативної бази ЄС та її імплементація в національне законодавство. Ми приділяємо значну увагу ефективному застосуванню цифрових технологій у сфері захисту прав споживачів. Вже зараз більшість скарг у сфері захисту прав споживачів надходить до нас в електронній формі, обробляються і розглядаються із використанням безпаперових технологій. Окрім того, не припиняється наша просвітницька робота, і одним із факторів її успішності є креативне застосування сучасних цифрових інструментів. Хочу також додати, що ми підтримуємо партнерські відносини з Державним торговельно-економічним університетом, який є визнаним флагманом з підготовки фахівців для сфер захисту прав споживачів, підприємництва і торгівлі, організації побутового обслуговування, громадського харчування та багатьох інших. Мені як члену Наглядової ради університету дуже приємно, що освітній процес здійснюється на сучасному обладнанні, із використанням передових освітніх технологій, на основі інноваційного апаратного та програмного забезпечення. Випускники на високому рівні знають законодавство у сфері захисту прав споживачів, вміють застосовувати необхідні практичні інструменти, володіють методиками високої культури обслуговування. Студенти мають можливості вивчати кращі технологічні рішення, а також закріплювати отримані знання та навички під час практичних занять у численних лабораторіях. Кращих випускників університету ми запрошуємо на роботу до наших підвідомчих установ та підприємств»,  зазначив Сергій Захарін.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux