Протягом звітного періоду фахівцями Управління захисту споживачів Держпродспоживслужби Тернопільської області проведено 12 перевірок щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів, з них 4 - згідно затвердженого плану та 8– згідно звернень громадян. Під час проведення перевірок встановлені наступні порушення:
-
відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та продавця;
-
обважування та обрахунок;
-
порушення умов договору;
-
невідповідність ярликів цін.
За результатами перевірок у 2022 році за порушення законодавства про захист прав споживачів до адміністративної відповідальності притягнуто 6 осіб та накладено адміністративних санкцій на суму 1,190 тис.грн. До відповідальності згідно ст.23 Закону України «Про захист прав споживачів» притягнуто 6 суб’єктів господарювання та накладено адміністративно-господарських санкцій на суму – 8,754 тис.грн.
У 2022 році спеціалістами перевірено якість товарів на суму 8,215 тис.грн, забраковано товарів на суму 4,350 тис.грн.
За результатами перевірок видано 6 приписів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері захисту споживачів.
Також, впродовж минулого року Управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області розглянуто 618 звернень громадян з приводу порушення їх прав як споживачів. При цьому на особистому прийомі отримано 505 скарг, в письмовому вигляді поступило 91 звернення, з урядової "гарячої лінії" отримано 33 скарги. Всі звернення було розглянуто, з них на 113 – надано роз’яснень, 505 звернень задоволено та повернуто споживачам кошти у сумі 109,371 тис. грн.