Держпродспоживслужба ефективно здійснює розгляд звернень громадян та запитів на публічну інформацію

опубліковано 12 серпня 2025 року о 17:00

Заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Сергій Захарін та відповідальні посадові особи апарату Держпродспоживслужби провели нараду-семінар з актуальних питань організації розгляду звернень громадян (у тому числі пропозицій, скарг, запитів на публічну інформацію тощо). 

У заході, що був проведений у змішаному форматі, взяли участь державні службовці центрального апарату та територіальних органів Держпродспоживслужби, а також фахівці підвідомчих установ та підприємств. 

Сергій Захарін зазначив, що на виконання доручення Голови Держпродспоживслужби Сергія Ткачука вживаються ефективні заходи, спрямовані на виконання законодавства про звернення громадян. Ця робота є одним із ключових елементів підтримки високої відкритості та прозорості державного органу, забезпечення його реальної підзвітності перед суспільством. Своєчасно та належним чином опрацьовуються всі звернення, у тому числі пропозиції, скарги, запити на доступ до публічної інформації. В належні строки оприлюднюються необхідні набори відкритих даних.  Окрім того, в територіальних органах та підвідомчих установах Держпродспоживслужби розвивається функціонал програмних продуктів, що дозволяє громадянам складати та направляти звернення в електронній формі.

Із повідомленнями виступили директор Департаменту захисту прав споживачів Ігор Іванчик, начальник Управління електронного діловодства Тетяна Осадча, представники підрозділів з розгляду звернень громадян, цифрової трансформації, архівного зберігання.

Під час заходу було надано докладні роз’яснення про ефективні шляхи виконання законодавства з питань розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації. Окрім того, ретельно розглянуто різні способи доступу до публічної інформації із використанням сучасних цифрових інструментів, що розглядається як важливий аспект побудови електронної демократії. 

Також проаналізовано ключові тенденції, що спостерігаються у сфері розгляду звернень громадян. Зокрема, як і раніше, найбільше звернень громадян стосується сфери захисту прав споживачів. В той же час, на жаль, спостерігаються випадки так званого «правового булінгу», коли окремі громадяни надсилають величезну кількість звернень однакового змісту, не звертаючи увагу на вже надані відповіді. Існують випадки, коли громадяни свідомо направляють певне звернення до багатьох органів влади, але вирішення порушених питань знаходиться поза межею компетенції цих органів.

Учасники семінару поставили низку запитань, на які отримали вичерпні відповіді.

Сергій Захарін спеціально підкреслив, що органи державної влади, у тому числі і Держпродспоживслужба, вживають заходи, спрямовані на розбудову безбар’єрного суспільства. Одним із елементів цієї роботи є забезпечення так званої інформаційної безбар’єрності, яка передбачає усунення штучних бар’єрів (умов та обмежень), що заважають людині гідно реалізувати свої природні інформаційні інтереси і запити. Організацію якісної роботи з розгляду звернень громадян та забезпечення доступу до публічної інформації слід розклядати як важливу складову побудови в Україні соціально справедливого суспільства. У вказаній роботі, з огляду на величезну кількість звернень та запитів, що надходять в електронній формі, слід використовувати сучасні цифрові інструменти.

«Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів приділяє велику увагу впровадженню кращих практик організації управлінської роботи, у тому числі із використанням інструментів цифровізації. Щомісяця до нас надходить понад 300 звернень громадян, у тому числі приблизно 30-40-50 запитів на публічну інформацію. Понад 95 відсотків таких запитів – в електронній формі. Це говорить про реальну функціональність цифрових інструментів, які ми використовуємо. В той же час слід регулярно опрацьовувати «кращі практики» організації роботи із розгляду звернень громадян, у тому числі і запитів на публічну інформацію, адже це питання є для людей чутливим і має величезне значення в контексті забезпечення інформаційної безбар’єрності», – зазначив Сергій Захарін.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux