Заступник Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Захарін та головний спеціаліст Управління персоналом Держпродспоживслужби Анна Щербіна взяли участь у роботі Рішельє-форуму публічної служби «Права людини в Україні: оптика змін», що проведений на майданчиках Національного агентства України з питань державної служби.
Учасники заходу: представники Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та інших органів державної влади, посадові особи органів місцевого самоврядування, міжнародні та національні експерти, фахівці міжнародних організацій, науковці.
Ключова мета – підтримка міжнародного експертного діалогу, обміну досвідом та практиками з актуальних питань підвищення ефективності державного управління і публічної служби, у тому числі – в контексті гарантування дотримання прав людини.
Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина зазначила, що в умовах правового режиму воєнного часу публічна служба потребує впровадження інноваційних підходів до організації своєї роботи, зокрема - фокус управлінської уваги має бути націлений на неухильне дотримання прав людини.
«Учасники Рішельє-форуму обговорили – як саме публічна служба може гарантувати права людини «тут і зараз» – у реаліях війни, трансформацій, відбудови та цифрових змін – і стати надійною опорою для суспільства, забезпечуючи довіру, захист та інклюзію», - наголосила Наталія Алюшина.
Під час секційних засідань та панельних дискусій Сергій Захарін повідомив, що за дорученням Голови Держпродспоживслужби Сергія Ткачука здійснюються системні кроки, спрямовані на підтримку високої прозорості та відкритості державного органу, забезпечення реального громадського контролю за його діяльністю, утвердженню людиноцентричних засад і цінностей під час виконання управлінських процесів. В належному стані підтримується робота офіційних вебсайтів, на яких оприлюднюється необхідна суспільно значуща інформація, у тому числі з проблематики дотримання прав громадян. Активно працюють Громадська рада та Науково-методична рада, до складу яких входять кращі вітчизняні експерти та науковці. Своєчасно та належним чином опрацьовуються звернення, у тому числі запити на доступ до публічної інформації. Керівництво Держпродспоживслужби регулярно проводить зустрічі з представниками профільних громадських організацій.
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів приділяє особливу увагу роботі із зверненнями громадян, найбільша кількість яких стосується питань захисту прав споживачів. Також у зверненнях громадян порушуються питання щодо загальних вимог до безпечності продукції (у т. ч. інформації про продукцію та її маркування, терміни зберігання, використання харчових добавок, вміст у харчових продуктах небезпечних забруднювачів, фальсифікацію продукції), якості продуктів харчування, недобросовісних торговельних методів ведення бізнесу (включаючи рекламу та маркетингову діяльність).
«Держпродспоживслужба, її територіальні органи та підвідомчі організації націлені на впровадження в управлінську практику кращих рішень, що спрямовані на підтримку належної якості роботи, на високу функціональність публічної служби, на дотримання прав та свобод людини і громадянина. Ми націлені на побудову таких управлінських механізмів, що забезпечують реальне гарантування надання громадянам та сумлінному бізнесу державних і адміністративних послуг високої якості, у тому числі в режимі онлайн. Зокрема, розробляються системні рішення, спрямовані на оптимізацію інформаційної інфраструктури служби. В цій роботі нам може допомогти громадськість – члени Громадської ради, представники асоціацій, небайдужі науковці, незалежні експерти, а також експерти міжнародних організацій. Користуючись нагодою, закликаємо всіх до спільної злагодженої роботи», – наголосив Сергій Захарін.