Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, тому робота зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області.
Проведеним аналізом визначено, що протягом 2024 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області надійшло понад 376 звернень громадян: безпосередньо вiд громадян – 166 звернень, з Урядової «гарячої лінії» – 64, ЦА ДПСС – 69, обласних та районних управлінь ДПСС – 4, місцевих органів виконавчої влади – 39, контролюючих органів – 8, органів місцевого самоврядування – 16, місцевої прокуратури – 4, з iнших джерел – 6.
Численні звернення громадян надходять щодо захисту прав споживачів: якості та правомірності нарахувань суб’єктами господарювання, які надають житлово-комунальні послуги, якості товарів та побутових послуг, якості обслуговування працівниками.
Найбільш актуальним питанням залишається питання невідповідності фактичної вартості житлово-комунальних послуг діючим тарифам.
Значна кількість скарг стосувалася недотримання норм санітарного законодавства, зокрема проблем якості водопостачання населення, штучного шуму, добросусідства. У зверненнях, пов’язаних із проблемами екології, переважають питання забруднення води, повітря, ґрунту.
Повідомлялося про підвищення цін на продукти харчування, ліки, лікарські та медичні засоби, реалізацію ймовірно неякісної та протермінованої харчової продукції в торгових мережах та закладах громадського харчування.
Загалом усі звернення, що надійшли до Держпродспоживслужби в Чернігівській області, можна оцінити за такими критеріями:
Усі звернення розглядалися у встановлені строки, на поставлені запитання споживачам надавалися роз’яснення. Спеціалісти Управління захисту споживачів через консультативний центр надали громадянам 606 консультацію щодо їхніх прав, визначених чинним законодавством, допомогли при складанні письмових претензій, заяв до суб’єктів господарювання, поновлення їхніх споживацьких прав, виявлення порушень умов договорів між громадянами та виконавцями робіт (послуг), що обмежують права споживача тощо.
З метою недопущення або зменшення кількості порушень їх прав, просвіти та поінформованості громадян щодо їх споживчих прав і механізмів їх захисту, задля підвищення рівня превентивного захисту прав споживачів на офіційному вебпорталі Головного управління Держпродспоживслужби в своєму регіоні.