Низку принципів законодавства України спрямовано на забезпечення належного рівня безпеки та захисту споживачів, тому серед пріоритетних напрямків діяльності Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області залишається робота зі зверненнями громадян.
За підсумками 9 місяців 2025 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області надійшло 378 звернень громадян: безпосередньо вiд громадян – 174 звернень, з Урядової «гарячої лінії» – 29, ЦА ДПСС – 82, обласних та районних управлінь ДПСС – 9, місцевих органів виконавчої влади – 59, контролюючих органів – 9, органів місцевого самоврядування – 6, місцевої прокуратури – 7, з iнших джерел – 3. А саме:
Значна кількість звернень громадян стосувалися якості та правомірності нарахувань суб’єктами господарювання, які надають житлово-комунальні послуги, якості товарів та побутових послуг, якості обслуговування працівниками. Найбільш актуальним залишається питання невідповідності фактичної вартості житлово-комунальних послуг діючим тарифам.
Серед іншого, реєструвалися звернення щодо недотримання норм санітарного законодавства, зокрема щодо якості води при водопостачанні населенню, штучного шуму, добросусідства, питань забруднення повітря, ґрунту.
Також повідомлялося про підвищення цін на продукти харчування, ліки, лікарські та медичні засоби, реалізацію ймовірно неякісної та протермінованої харчової продукції в торгових мережах та закладах громадського харчування.
Усі звернення, що надійшли до Держпродспоживслужби в Чернігівській області, розглядалися у встановлені строки, на поставлені запитання споживачам були надані роз’яснення.
Спеціалісти Управління захисту споживачів через консультаційний центр надали громадянам 404 консультації щодо їхніх прав, визначених чинним законодавством, допомогли при складанні письмових претензій, заяв до суб’єктів господарювання, поновлення їхніх споживацьких прав, виявлення порушень умов договорів між громадянами та виконавцями робіт (послуг), що обмежують права споживача тощо.