З 19 до 25 травня в Україні триває Національний тиждень безбар’єрності, який проводиться в рамках стратегії створення безбар’єрного простору за ініціативи Першої леді України Олени Зеленської.
Це тиждень, коли ми говоримо про суспільство, зручне для всіх.
Безбар’єрність – це не тільки про особливості людей, котрі змушені стикатися з різними бар’єрами у своєму житті. Це про рівність можливостей для всіх, зручний і комфортний простір навколо. Ми не можемо змінити наш вік, расу чи ґендер. Ми не знаємо, хто поруч із нами: що ця людина пережила й що бачила, у якому вона стані зараз. Але наші права залишаються незмінними та рівними для всіх, а в умовах повномасштабної війни ця потреба лише загострилась.
Метою політики безбар’єрності є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права. Мова йде про доступ до роботи, інформації, освіти, сфери послуг, можливість вільно пересуватися у просторі, соціалізуватися та залучатися в життя суспільства.
Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору розрахована до 2030 року і передбачає зміну всієї філософії державної взаємодії з людьми. У рамках цієї Стратегії Головне управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області поступово оновлює простір навколо себе, вдосконалює свої кроки у сфері безбар'єрності в рамках стратегії створення безбар'єрного простору, керуючись принципом рівності конституційних прав і свобод громадян, їх рівності перед законом України.
- Кожен, незалежно від функціональних порушень чи комунікативних можливостей, має можливість вільного доступу за допомогою мережі Інтернет до інформації, розміщеної на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області, доступна можливість звернутися із заявою чи скаргою онлайн.
- На офіційному вебсайті Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області є відповідні розділи для подання скарг та запитів на публічну інформацію в електронному вигляді, додаткова функція відкриття інструментів доступності, завдяки яким можна інвертувати кольори, змінити контраст, насиченість тощо, прилаштувавши до власних потреб.
- Для покращення комунікацій запроваджено роботу «гарячої лінії», який рік поспіль працює консультаційний центр «Громадська приймальня », який забезпечує оперативний і якісний прийом громадян, надання споживачам необхідної допомоги, консультацій і роз’яснень за принципом «Єдиного вікна» з питань захисту їх прав та які належать до повноважень Держпродспоживслужби як державного органу. Консультаційний центр обладнано на першому поверсі установи, що зручно для відвідувачів, незалежно від їхнього статусу чи фізичних потреб, де працівники допоможуть скласти необхідну заяву чи скаргу у письмовому вигляді або за потреби залучать фахівців профільних структурних підрозділів.
- Так, до «Громадської приймальні» надходить доволі велика кількість звернень щодо порушень у наданні послуг з пільгових перевезень людей з інвалідністю та учасників бойових дій (УБД), обґрунтовуючи тим, що припинені перевезення пільгових категорій у зв’язку з відсутністю компенсацій чи непідписанням з ним договору про пільгові перевезення. Зокрема, порушення прав учасників бойових дій є серйозною проблемою у нашому суспільстві.
- Фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області проводять виїзні заходи та онлайн-зустрічі з людьми різних вікових категорій, де розповідають про права споживачів, з представниками бізнесу у рамках регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу».
- Права громадян, у тому числі людей з інвалідністю, на працю закріплені у ст. 43 Конституції, тому ми інтегруємо в трудовий колектив людей таких людей.
Безбар'єрність стає новою суспільною нормою. Разом ми будуємо суспільство, де кожен може реалізувати свій потенціал — незалежно від фізичних, соціальних чи мовних бар'єрів. Ці зміни насамперед про те, якою країною ми прагнемо бути. Країною, де кожен має рівні права та можливості. Країною без бар’єрів…
#тиждень_безбарєрності
