На цьому тижні фахівці вчегове відвідали навчальні заклади та провели зустрічі з учнями. Зокрема, головним спеціалістом відділу захисту рослин, фітосанітарної діагностики та прогнозування Управління фітосанітарної безпеки Михайленко Аллою Василівною проведено відкритий урок для учнів 4 класу Бахмацького ліцею №1 Бахмацької міської ради Ніжинського району Чернігівської області, та головним спеціалістом відділу карантину рослин Управління фітосанітарної безпеки Приходько Володимиром Володимировичем – з учнями Новгород-Сіверського державного ліцею ім.К.Д.Ушинського.
Під час заходів спеціалісти управління наголосили на основних завданнях Управління фітосанітарної безпеки у сферах захисту території України від занесення та поширення регульованих шкідливих організмів рослин, збереженні експортного потенціалу країни та її біорізноманіття.
Акцентовано увагу на ролі рослин у нашому житті та захист їх від шкідливих організмів. Дітям було цікаво дізнатися про шкідників які заселяють ту чи іншу сільськогосподарську культуру, про небезпеку та шкодочинність карантинних організмів обмежено поширених на території України та методи боротьби з ними. Багато питань було задано по використанню біологічного методу боротьби, самого безпечного для людини та навколишнього середовища, а саме трихограми – одного із найбільш поширених агентів біологічного методу захисту рослин, що є паразитом яєць багатьох комах шкідників, зокрема, різних видів лускокрилих.
Дітям також було цікаво дізнатися про шкідливий вплив амброзії полинолистої на організм людини та методи боротьби з нею. Рослина швидко розмножується, і ресурси довкілля амброзія використовує значно ефективніше, ніж інші рослини. Це має сумні наслідки для ґрунту, бо він пересихає та бідніє. Окрім того, амброзія полинолиста ефективно затіняє рослини, які ростуть поруч, ускладнюючи їхнє життя, не говорячи вже про те, що ця рослина – дуже сильний алерген.
Спеціалістами управління використано матеріали навчального зошита ФАО «Здорові рослини-здорова планета», підготовлені відділами презентації.