Більшість скарг жителів Одещини стосується неякісних послуг, відмови в обміні товарів або поверненні коштів, порушень прав споживачів під час онлайн-торгівлі
опубліковано 09 липня 2024 року о 15:59

Протягом І півріччя 2024 року на розгляд Відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшло 457 звернень. Зокрема, надійшло письмово – 407, на особистому прийомі – 5, з урядової «гарячої лінії» – 45.

Переважна кількість звернень стосувалась питань неякісного надання послуг та обслуговування суб’єктами господарювання, відмови в обміні товарів або повернення сплачених за товар коштів, порушення прав споживачів під час придбання товарів через інтернет-магазини. Також 22% від отриманих звернень стосувалися якості та правомірності нарахувань суб’єктами господарювання, які надають житлово-комунальні послуги.

Протягом І півріччя 2024 року фахівцями Відділу перевірено 9 суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність на території м. Одеси та Одеської області. Порушення виявлено у 3 суб’єктів господарювання.

Розгляд звернень заявників, забезпечення захисту їх прав як споживачів в умовах воєнного стану, проводиться спеціалістами Відділу з урахуванням норм постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (із змінами) щодо заборони проведення позапланових перевірок у сфері захисту прав споживачів на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами).

Загалом за І півріччя 2024 року за порушення вимог законодавства про захист прав споживачів суб’єктами господарювання відшкодовано споживачам грошових коштів у розмірі 246,757 тис. грн.

Так, за звітний період були врегульовані питання нарахувань за житлово-комунальні послуги шляхом коригування (у бік зменшення) на загальну суму 103,22 тис. грн.; також на користь споживача вирішене питання, що порушене у зверненні, щодо повернення грошових коштів у розмірі 96,00 тис. грн. з боку суб’єкта господарювання, які були сплачені в якості авансу за договором щодо виготовлення меблів.

Спеціалістами Відділу, в межах компетенції, надавалась необхідна консультаційна підтримка як споживачам, так і суб’єктам господарювання, зважаючи не лише на загальні норми чинного законодавства, а й враховуючи специфіку їх реалізації в умовах воєнного стану. Так, за звітний період надано 218 консультацій/роз’яснень суб’єктам господарювання.

Також спеціалістами Відділу, в рамках дії Консультаційного центру захисту прав споживачів Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного Управління Держпродспоживслужби в Одеській області, щоденно надаються консультації споживачам.

Задля підвищення рівня превентивного захисту прав споживачів з метою недопущення або зменшення кількості порушень їх прав, просвіти та поінформованості громадян щодо їх споживчих прав і механізмів їх захисту на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux