Управління захисту споживачів Держпродспоживслужби в Кіровоградській області в межах своїх повноважень здійснює контроль за виконанням учасниками ринку нафтопродуктів Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабміну від 20.12.1997 №1442.
На виконання доручення Прем’єр-міністра України до листа Нафтогазової асоціації України від 24.09.2021 № 168 щодо активізації діяльності міжвідомчих регіональних груп (у т. ч. за участю представників Держпродспоживслужби) з метою боротьби із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним в Україні спеціалісти управління захисту споживачів Держпродспоживслужби області протягом жовтня поточного року здійснили моніторинг 8 автомобільних газонаповнювальних компресорних станцій (АГКС).
Серед названих об’єктів 5 працюють у м. Кропивницький, 1 - в с. Підвисоке Голованівського (Новоархангельського) району та 2 - у м. Знам’янка.
Під час обстежень на 5 АГКС встановлені порушення Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабміну від 20.12.1997 №1442.
Серед порушень:
Окрім цього, на підставі звернень громадян з початку року спеціалісти управління захисту споживачів здійснили 3 позапланові перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну реалізацію газу. Також проведено 1 планову перевірку. За результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) на перевірених об’єктах встановлені порушення. Оператори ринку отримали приписи про усунення порушень Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами.
Управління захисту споживачів Держпродспоживслужби Кіровоградщини в межах своїх повноважень перевіряє розміщення вивіски із зазначенням суб’єкта господарювання; копії свідоцтва про державну реєстрацію; таблички із зазначенням ПІБ чергового оператора; інформації про місце розташування найближчих АЗС; розміщення відомостей про роздрібні ціни, марки та види нафтопродуктів; зразки супутніх товарів та нафтопродуктів у дрібній розфасовці в асортименті, наявному в суб’єкта господарювання, з ярликами цін; своєчасне надання споживачеві доступної та достовірної інформації про нафтопродукти, а також на вимогу споживача – копії документа про якість (паспорт якості) та копії декларації про відповідність; наявність електронного платіжного засобу; наявність «Куточка споживача» тощо.
Звертаємося до споживачів – якщо ваші права було порушено на АЗС, Ви можете звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області щодо проведення позапланової перевірки суб’єкта господарювання. Для цього необхідно подати заяву та вказати на порушення, що спричинили шкоду вашим правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).
Нагадаємо, що при Держпродспоживслужбі Кіровоградщини діє Консультаційний центр захисту прав споживачів. Для отримання консультацій з питань захисту прав споживачів, допомоги в оформленні заяв відповідно до встановлених вимог законодавства, у випадку порушення ваших прав як споживача звертайтеся: