Знай свої права: реклама в медичній сфері
опубліковано 18 квітня 2024 року о 10:26

Велика кількість рекламних оголошень у всіх медіа та на майданчиках соціальних мереж відноситься до медичної сфери. З огляду на це варто нагадати споживачам та суб’єктам господарювання про законодавчі вимоги до неї.

Держпродспоживслужба інформує, що статтею 21 Закону України "Про рекламу" дозволяється реклама:

  • лише таких лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що в установленому порядку дозволені центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, до застосування в Україні;
  • лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров'я до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування.

Водночас реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації повинна містити:

  • об'єктивну інформацію про лікарський засіб, медичний виріб, метод профілактики, діагностики, лікування, реабілітації і здійснюватися так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою, а рекламований товар є лікарським засобом, медичним виробом, методом профілактики, діагностики, лікування, реабілітації;
  • вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;
  • рекомендацію щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб;
  • текст попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я", що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами, а для аудіальних медіа - має прозвучати не менше одного разу за ролик, але не менше ніж один раз за одну хвилину, та озвучується на тому самому рівні гучності, що й інший звуковий ряд ролика.

Варто нагадати, що медичні фахівці, які рекламують свої послуги на платформах спільного доступу до відео або інформації, зокрема в соціальних мережах, повинні дотримуватись вимог статті 21 Закону та чітко позначати свої публікації як рекламу.

Нагадуємо, реклама в інтернеті, яка здійснюється блогерами або іншими особами, що отримують винагороди, буде розглядатися як реклама, навіть якщо це безоплатне отримання будь-яких товарів, робіт, послуг, знижок тощо. Їм необхідно чітко маркувати свій контент, інакше може загрожувати штраф у 5-кратному розмірі вартості реклами.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux