Новини

Розширена нарад Держпродспоживслужби в м. Києві з питань контролю за дотриманням законодавства про рекламу


13 квітня 2017 року в Головному управлінні Держпродспоживслужби в м. Києві за участю депутатів Київради, представників КП «Київреклама», «Спілки споживачів України», Інституту споживчого права, «Спілки споживачів медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення» та інших учасників заходу, відбулась розширена нарада з питань контролю за дотриманням законодавства про рекламу.

Констатована проблематика виявлення порушень законодавства в сфері реклами «пост фактум», що зумовлено прямою законодавчою забороною втручатись в зміст рекламного матеріалу під час надання дозволу на розміщення таких, що фактично створює такі умови, при яких в будь-якому випадку неправомірна реклама певний проміжок часу (до встановлення порушень) фактично існує.
«Ринок зовнішньої реклами в м. Києві у великій кількості не відповідає діючому законодавству України. Причиною цього є той факт, що відповідальність, яка існує на сьогоднішній день за замовлення та розповсюдження недобросовісної реклами не є мотивуючим фактором для рекламодавців та рекламістів дотримуватись норм Закону України «Про рекламу». Ми маємо врешті-решт не реагувати на появу недобросовісних сюжетів пост-фактум, а взагалі викоренити із підсвідомості навіть думки про розміщення такої реклами. Я радий, що владі не байдуже обличчя нашого міста», – зауважив Олег Рубан.

  
«За період з 24 березня 2017 по теперішній час відділом контролю за рекламою та дотримання антитютюнового законодавства досліджено 66 носіїв зовнішньої реклами, зміст яких містить порушення» - Лавриненко Д.О. в.о. начальника відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів.



"Одразу при в'їзді до столиці нас зустрічає реклама алкоголю, ліків, дітей, що може сформувати негативну думку про Київ, який цього року проводить Євробачення" – додала Многожай А.В. головний спеціаліст відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів.



«Декілька років тому, коли була введена норма обмеження по рекламі заборони тютюну, у віконцях був просто фон, ніякого зображення, слоганів і максимум що вони могли собі дозволити це підсвічування» - Кобельков О.В. Начальник відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Департамент захисту споживачів Держпродспоживслужба Україна.

«Нас як громадську організацію, яка представляє споживачів, менше турбує порушення інтелектуальних прав в рекламі, бо сьогодні корпорації можуть за себе постояти, а особливо вразливі верстви населення – пенсіонери, які отримують безліч інформації в газетах і потім купують товари, потрапляють в дуже неприємні ситуації» - Цільвік О.В. заступник Голови правління «Союзу споживачів України».

«Подорожуючи світом можна сказати, мабуть Україна - найдемократичніша країна світу. Такого масиву реклами немає в жодній країні світу. І якось там і бізнес процвітає, і споживачі задоволені, і рекламний ринок не страждає. Може ми справді наведемо лад у нашому місті» - Шальман Т.М. голова ГО «Інститут споживчого права», кандидат філологічних наук, доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка.

«Коли рекламуються різні торгові марки на біл-бордах, сіті-лайтах, дуже часто не зазначається що це є спонсори» - зазначила журналіст Юлія Солоха

«Реклама в нас заборонена з 2012 року, але корпорації не погоджуються з поняттям «реклама на кіосках», вони це називають інформацією для клієнтів» - розповіла Світлана Сидорова менеджер ГО «Життя»



Також на нараді виріши:
  • • створити єдину інформаційну базу, для визначення недобросовісних рекламодавців зовнішньої реклами в м. Києві;
  • • створити робочу групу з метою вирішення спірних та проблемних питань при здійсненні державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами на території м. Києва;
  • • створення масових, профілактично-роз’яснювальних заходів щодо дотримання законодавства про рекламу з рекламодавцями, рекламістами та іншими особами, які таким чи іншим чином, пов’язані з ринком рекламних послуг в м. Києві;
  • • ініціювати перед Київрадою створення Комісії з питань захисту суспільної моралі в сфері реклами, до складу якої включити фахівців головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, функцією яких буде дослідження законності змісту рекламних проектів з метою запобігання потрапляння недобросовісної зовнішньої реклами на вулиці м. Києва.




Автор: pressa від 13.04.2017