Новини

Як вберегтися від охоронців в супермаркетах


Конфлікти між охороною супермаркетів та покупцями є досить розповсюдженими ситуаціями. Проблеми з речами, які покупець лишає у камері схову та некоректна поведінка охоронців з відвідувачами знайомі багатьом споживачам, про це свідчить безліч численних скарг від споживачів, які надходять на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві. 

Будь – яка охорона магазину не має жодного права на перевірку особистих речей покупця до відвідування того чи іншого магазину даним споживачем. У разі, якщо споживач хоче відвідати магазин і вже має покупки з іншої торгівельної мережі, його прямим обов’язком є повідомити про це охорону, при цьому споживач має повне право, визначене законодавством не залишати дані речі у камері схову, а висловити бажання пройти з даною покупкою до магазину, при цьому перед його відвідуванням охоронець має проклеїти пакет з речами споживача, придбаними у іншому магазині спеціальною стрейч стрічкою.

Тобто споживачі без власної потреби повинні намагатися не залишати своїх особистих речей у камерах схову. Адже у разі зникнення даних речей та ж сама охорона, яка не пропустила з ними до магазину буде розводити руками та кивати на вивіску: «Адміністрація за збереження цінних речей відповідальності не несе». Слід пам’ятати, що ані Законом України «Про захист прав споживачів», ані «Порядком заняття торгівельною діяльністю і правилами торговельного обслуговування населення», затвердженими ПКМУ від 08.02.1995 р № 108 не передбачено обов’язкову здача своїх речей покупцями у камери схову. 

Якщо охоронець порушив вимоги посадової інструкції, порядок проведення огляду речей, покупець має право звернутися зі скаргою на його дії до адміністрації магазину або до поліції. Скаргу можна подати письмово на окремому аркуші або зробити відповідний запис до книги відгуків та пропозицій, яка повинна міститися у Куточку споживача магазину.

У скарзі можна викласти вимоги щодо притягнення такого охоронця до дисциплінарної відповідальності з витребуванням ксерокопії посадової інструкції охоронця саме з цього підприємства.

В разі зневажливого ставлення до покупця, моральних образ з боку охорони, особливо при затриманні неповнолітніх, заподіянні тілесних ушкоджень, споживач має право відповідно до вимог Цивільно Процесуального Кодексу України, та Закону України «Про захист прав споживачів» за захистом порушених прав споживачів звернутися до суду для відшкодування моральної (немайнової) шкоди та притягнення працівників охорони до адміністративної чи кримінальної відповідальності.

Відмовити у вході до магазину або вивести споживача з магазину охоронці мають право виключно у разі, якщо споживач перебуває у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння чи порушує громадський порядок, заважаючи іншим споживачам. В таких випадках обов’язком охорони є виклик поліції для адміністративного затримання порушника. Застосовувати фізичну силу без попередження охоронці мають право виключно у випадках раптового нападу, що становлять загрозу їх життю чи здоров’ю або життю чи здоров’ю інших споживачів, які перебувають у магазині.




Автор: pressa від 13.10.2017