Статті

Захист прав споживачів у Німеччині

Кожен з нас вимушено грає роль спочатку покупця, а згодом – споживача товарів та послуг. В Німеччині захист прав споживачів – це система свого роду профспілок для покупців. Таких, наприклад, як Німецьке об’єднання домогосподарок, Німецька спілка квартировинаймачів і навіть Німецьке об’єднання пасажирів залізниці.

Там існує вислів, який перекладається як “споживач – король”. І це не просто слова, саме так відбувається життя у країні, де споживач дійсно король. Цьому немало сприяє 40-річна діяльність організації “Штіфтунг Варентест” (Німецький інститут інформації для споживачів). Згідно серйозним дослідженням ринку, про роботу цього інституту добре обізнані майже 96% мешканців країни. І не тільки обізнані, але й вважають її корисною та вартою довіри більше, ніж робота поліції, Червоного Хреста та політиків. Інститут, в якому працюють понад 260 співробітників, силами науковців робить тестування товарів та послуг ринку, а журналісти організації готують отримані результати до друку.

Ось що розповідає завідуючий міжнародним відділом інституту, доктор Хайнц Вільнат. – Щорічно “Штіфтунг Варентест” робить майже 120 порівнювальних іспитів товарів. До кожного іспиту включається в середньому 20 продуктів. Крім цього, робиться ще 80 порівнювальних тестувань послуг, також із 25 продуктами у кожному. Фінансується наша робота за рахунок власних надходжень. Споживачі знають, що отримувати таку інформацію можна платно – вони сплачують за наші видання. Це журнали “Тест” і “Фінанс-тест”, щомісячний наклад яких майже 1 млн. екземплярів. Їх читають у родинах, передають з рук у руки, аудиторія читачів дуже велика. Перший журнал, “Тест”, друкує порівнювальні дослідження товарів та послуг, другий – лише оцінки того, що пропонує сфера фінансів: цінні папери, банки, різні види страхування, тощо.

Саме існування цього журналу, наклад якого 350 тисяч, красномовно свідчить про рівень забезпеченості суспільства. Не дуже багаті читачі шукають у “Тесті” можливості заощадити кошти, тому що ціни на один і той же тип товару подекуди дуже помітний. Трапляється, що товар відомої фірми коштує у 10 разів дорожче, коли ринок пропонує інший, невідомий, але з такою ж якістю. За діяльністю цього інституту прискіпливо та уважно слідкують виробники.

Деколи хтось намагається навіть судитися через невигідні для себе результати тестів. Досі це не принесло їм користі, тому кількість судових позовів від виробників щороку знижується. За 40 років діяльності цього інституту усі вже звикли, що “Тест” незалежний, а перед випробуваннями усі рівні.

“Штіфтунг Варентест” - це співробітництво і на міжнародному рівні, з багатьма країнами. Результати досліджень викладаються на сайт www.markon-test.com і будь-хто може з ними ознайомитись.
(За матеріалами “Радіо Свобода”)


Автор: pressa від 06.11.2017





  

Відеорепортаж