Статті

15 березня в день Захисту прав споживача, Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві було проведено заходи

15 березня в день Захисту прав споживача, Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві було проведено такі заходи:
 
1. В Українському національному інформаційному агентстві новин пройшов «Круглий стіл» на тему «Захист прав споживачів, при купівлі товарів через мережу інтернет».
Представниками ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві було наголошено, що:
Протягом ІІ півріччя 2016 року до Управління захисту споживачів надійшло 165 звернень громадян з питань придбання неякісних товарів через інтернет-магазини. В поточному році надійшло вже 94 звернення, тобто тенденція іде на збільшення.
Майже 80% обсягу української роздрібної торгівлі припадає на придбання населенням міста товарів за допомогою засобів дистанційного зв’язку. Однак, у придбанні товарів через інтернет-мережу є суттєві недоліки, а саме:
- відсутня інформація про продавця, про фактичну адресу здійснення ним господарської діяльності, куди може звернутися покупець (споживач);
- споживачу не надається розрахунковий документ, що підтверджує факт придбання товару.
Відсутність зазначеної вище інформації унеможливлює всебічний розгляд і вирішення таких звернень по суті викладених питань.
У зв’язку з небажанням інтернет-магазинів і невеликих торгових мереж працювати в законодавчому полі, страждають споживачі.
При проведенні перевірок виявлено велику кількість контрафактної та контрабандної продукції відомих світових брендів. Ця продукція завдає шкоди не тільки державному бюджету, неякісна електроніка та побутова техніка загрожують здоров'ю і життю українців.
Тому, наше спільне завдання з фіскальною та митною службами, правоохоронними органами звести кількість контрафакту і контрабанди до мінімуму, спрямувати спільні зусилля на боротьбу з каналами реалізації неякісної, контрафактної продукції.
 
2. Фахівцями відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві взято під контроль інцидент з розповсюдження інформації порнографічного характеру.
Згідно статті 8 ЗУ «Про рекламу» забороняється розповсюджувати інформацію, яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності. Застосована санкція за таке правопорушення - п’ятикратна вартість розповсюдженої реклами. За попередньої інформації, означений відеоролик не містить елементів реклами, однак незважаючи на це, фахівцями відділу будуть направлені відповідні вимоги про надання інформації, пояснень, відеоролику (в разі наявності) до власника автомату, який транслював таке відео.
Всі зібрані матеріали будуть передані до органів Національної поліції України із проханням відкрити кримінальне провадження за складом злочину, передбаченим статтею 296 Кримінального кодексу України – хуліганство.
 
3. В прес-центрі Ліга Бізнес Інформ відбувся круглий стіл на тему: «Масштабна фальсифікація будматеріалів: більше 80% перевіреного фасованого цементу виявилися підробкою».
Обговорювались питання щодо фальсифікації цементу. За результатами дослідження зроблено висновок, що ситуація з фальсифікацією цементу погіршується. В усіх перевірених мережах магазинів виявлено недоліки за всіма встановленими параметрами.
В ході заходу також були дані поради споживачам щодо вибору цементу. Зокрема, в першу чергу споживачеві необхідно звертати увагу на маркування на упаковці товару, де обов'язково повинні бути вказані: назва та адреса виробника, повна назва (марка) цементу, ДСТУ, умови зберігання, склад цементу. Також у продавця обов'язково повинен бути сертифікат відповідності та документи, що підтверджують якість, походження та безпеку товару.
Начальник Управління захисту прав споживачів Головного управління. Держпродспоживслужби в м. Києві - Тихомиров Д.Г. висвітлив проблему з відбором зразків продукції, а саме, цементу фасованого, яка відбулась у ТОВ «Леруа Мерлен Україна», також він закликав споживачів відстоювати свої права та не купувати фальсифікат.
 
4. В ефірі Телерадіокомпанії «ЕРА» відбулась телепрограма присвячена Всесвітньому дню захисту споживачів та основним напрямкам роботи Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві.
В студії обговорювались такі питання:
- права споживачів та їх захист Головним управлінням, як територіальним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист порав споживачів на території м. Києва;
- порядок звернень споживачів, які мешкають на території м. Києва до Головного управління, а також порядок звернень споживачів, які мешкають поза межами м. Києва на території всієї України;
- права споживачів у разі придбання продукції неналежної якості;
- права споживачів та чіткий алгоритм дій у разі придбання продукції неналежної якості;
- права споживачів у разі придбання товарів через інтернет-мережу та права споживачів поза офісними та торгівельними приміщеннями,  послуги кур’єрської доставки.
- терміни подачі звернень від споживачів у разі виявлення продуктів харчування з вичерпним терміном реалізації;
- права споживачів у разі пошкодження товару у магазині;
- права споживачів у разі пред’явлення охороною магазину вимоги огляду особистих речей споживача;
- поради споживачам у разі придбання продуктів харчування;
- право споживача у разі придбання продукції неналежної якості;
- перелік сфер на які розповсюджується мораторій, обмежуючий проведення заходів державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання.
- зміни у Законі України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» для споживачів.
- стихійна торгівля, шляхи боротьби з нею;
- взаємодія Головного управління з правоохоронними органами.
 
З метою захисту прав споживачів необхідно звертатись на гарячу лінію Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, або ж в письмовому вигляді на електронну пошту zvernen@dpss.gov.ua.


Автор: Редактор від 15.03.2017





  

Відеорепортаж