Статті

Довідкова інформація для споживачів житлово-комунальних послуг

Тарифи на житлово-комунальні послуги встановлюються в межах повноважень, наданих законами України (зокрема, «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг»), Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та органами місцевого самоврядування.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, встановлює тарифи на електропостачання, а також для ліцензіатів комісії тарифи на послуги з теплопостачання, водопостачання, водовідведення, захоронення та перероблення побутових відходів.


Органами місцевого самоврядування встановлюються тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та з вивезення побутових відходів, а також для ліцензіатів Київської міської державної адміністрації тарифи на послуги з теплопостачання, водопостачання, водовідведення, захоронення та перероблення побутових відходів.

Розрахунок (формування) тарифів на житлово-комунальні послуги здійснюється суб’єктами господарювання згідно з вимогами Порядків, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».

Порядок обліку та оплата послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затверджено постановою  Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення».

Порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з:

  • централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі здійснюється у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151 «Про затвердження Порядку перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості»;
  • централізованого опалення залежно від температури зовнішнього повітря здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2015 № 1037 «Про запровадження перерахунку вартості послуги з централізованого опалення залежно від температури зовнішнього повітря».
Нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоповерховий будинок засобів обліку теплової енергії в опалювальний сезон 2016/17 року встановлюється у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 865 «Про особливості нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоповерховий будинок засобів обліку теплової енергії в опалювальний сезон 2016/17 року».

  Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 744 «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів щодо оплати послуги з централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення» передбачена заява споживача про надання розстрочки з метою зменшення фінансового навантаження на споживачів щодо оплати послуги з централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення. 

Що робити, якщо власні розрахунки не збігаються з відображеними у платіжці цифрами


Якщо Ваш постачальник тепла не може чітко пояснити  та  обґрунтувати нарахування у Вашій платіжці за тепло, або надає послуги неналежної якості, телефонуйте на гарячу лінію за номером 15-45 та залишайте скаргу.

Вона буде опрацьована фахівцями та надіслана НКРЕКП, яка відстежує реальне виконання всіх зобов’язань, взятих на себе теплопостачальними підприємствами.
Також випадки зловживання з боку теплопостачальних організацій і факти некоректних нарахувань киянам за послугу централізованого опалення перевірятиме Житлово-комунальна інспекція у місті Києві (Управління (інспекція) самоврядного контролю КМДА).

Щодо виявлення фактів зловживань при нарахуванні за тепло, потрібно звертатися до столичної інспекції за телефоном (044) 235 36 99. Графік прийому дзвінків – робочі дні з 09:00 до 18.00.

Додатково повідомляємо, відповідно до Законів України «Про ціни і ціноутворення» та  «Про захист прав споживачів» в разі ненадання або надання послуг не в повному обсязі отримувач послуг може звернутися  з письмовою заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві за адресою: 04053, м. Київ, вул. Некрасівська, 10/8. Телефон гарячої лінії (044)  465-42-61.

Крім того, діє центр обслуговування клієнтів ПАТ «Київенерго» за телефонами 1588 або (044) 202-15-88.



Автор: admin від 07.02.2017





  

Відеорепортаж