Статті

Роз’яснення щодо нарахування плати з постачання гарячої води та можливість здійснення її перерахунку

Українське законодавство встановлює вимоги щодо послуг із постачання гарячої води та передбачає можливість здійснення перерахунку плати у разі відсутності належної якості їх надання. На роз’ясненні цього питання акцентувала увагу т.в.о заступника Голови Держпродспоживслужби Лілії Стиренко на своїй сторінці у соціальній мережі «Фейсбук».

Як пояснила Лілія Стиренко, відповідно до статті 16 Закону порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства. Порядок надання комунальних послуг, їх обліку та оплати, права та відповідальність споживачів і виконавців цих послуг визначено Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630.

Пунктом 29 Правил передбачено, що споживач має право на зменшення розміру плати у разі, зокрема, надання послуг не в повному обсязі, а також звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання.

Порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 №151.

Також представник Держпродспоживслужби акцентувала увагу на порядку подання документів щодо перерахунку вартості послуг централізованого постачання гарячої води. Так, відповідно додатку до Порядку при температурі гарячої води понад 50° C - плата справляється згідно з установленим тарифом; від 45° C до 49° C - зменшується на 10 відсотків за весь строк відхилення; від 40° C до 44° C - плата зменшується на 30 відсотків за весь строк відхилення; нижче ніж 40° C - справляється за весь строк відхилення за тарифами на послуги з централізованого постачання холодної води.

У разі порушення виконавцем умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій (стаття 18 Закону).

Для з’ясування питань, щодо нарахування плати за послуги з гарячого постачання води, Держпродспоживслужба розглядає наведені у зверненні факти та у разі виявлення порушень законодавства про захист прав споживачів, дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів), вживає заходів впливу згідно з чинним законодавством, наголосила Лілія Стиренко.


Автор: pressa від 01.06.2017





  

Відеорепортаж