Статті

Приклади незаконної реклами в столиці!

Реклама оточує нас у будь-який час та у будь-якому місці. Її сучасні прояви дивують та захоплюють, а для цього виробники реклами працюють над тим, щоб робити рекламу яскравішою, сучаснішою, креативнішою. І це й не дивно, оскільки реклама є найдієвішим інструментом впливу на людей при продажі того чи іншого продукту або послуги. Саме тому суб’єкти господарської діяльності витрачають на таку складову маркетингу незрівнянно великі частки своїх бюджетів. З огляду на важливість реклами, з року в рік зростає не лише відсоток витрат на її здійснення, а й кількість недобросовісної реклами, так званої її «чорної сторони».

Недобросовісна реклама визначається Законом України "Про рекламу" як реклама, яка внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження та інших вимог, передбачених законодавством України, вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам або державі. Недобросовісна реклама заборонена.

1. Реклама лікарських засобів медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації.
Розповсюдження зовнішньої реклами лікарських засобів, медичних центрів та іншої реклами з ознаками порушення вимог частин 4, 7 статті 21 Закону України «Про рекламу», а саме – реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування, реабілітації повинна містити текст попередження такого змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15 відсотків площі всієї реклами. 



2. Реклама , що порушує етичні, гуманістичні, моральні норми, що нехтують правилами пристойності (реклама сексуального  чи еротичного характеру).
Реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності» відповідно до вимог частини 3 статті 7 Закону України «Про рекламу»,частин 5, 7 статті 14 Закону України «Про захист суспільної моралі» визначено: «Зовнішня реклама (відкриті вітрини, щити на будинках, вулицях тощо),  що містить  тексти  і  (або)  зображення  сексуального  чи еротичного характеру, забороняється.



3. Реклама анонсів кіно- і телефільмів
Відповідно статті 8 Закону України «Про рекламу» забороняється: розповсюджувати рекламу (включаючи анонси кіно- і телефільмів), яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності.



4. Реклама проведення цілительства на масову аудиторію
Відповідно до статті 10 Закону України «Про рекламу», забороняється реклама проведення цілительства на масову аудиторію»
Згідно статті 8 Закону України «Про рекламу», забороняється розповсюджувати   рекламу  послуг  з  ворожіння  та  гадання.



5. Реклама алкогольних напоїв (спонсорство).
Частиною 2 статті 22 Забороняється реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої засобами зовнішньої реклами



6. Реклама з елементами зброї
Стаття23Закону України «Про рекламу» зазначає: «Реклама зброї може здійснюватися  тільки у відповідних спеціалізованих  виданнях щодо  зброї, або безпосередньо у приміщеннях торговельних закладів (підприємств), як реалізують зброю, або на відповідних виставках (заходах).



7. Реклама з дітьми
Реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин,  що у разі їх  імітації  можуть  завдати шкоди   дітям  або  іншим  особам.



8. Реклама з незаконним використанням державної символіки
Забороняється використовувати  або  імітувати зображення  Державного Герба України,  Державного  Прапора  України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності.



9. Реклама про конкурси, лотереї, акції.
Реклама  про проведення конкурсів,  лотерей,  розіграшів призів, заходів рекламного характеру тощо  повинна  містити інформацію про строки та місце проведення цих заходів та вказувати інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови та місце проведення цих заходів. 



10. Реклама у друкованому засобі масової інформації.
При проведені контролю за дотриманням законодавства про рекламу встановлено розповсюдження реклами лікарського засобу «Супростин» у журналі «Добрые Советы» (вересень 2016 р., стор. 49,61) з порушеннями вимог ч.4 ст. 21 Закону України «Про рекламу», а саме – реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування, реабілітації повинна містити текст попередження такого змісту : «самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15 відсотків всієї реклами





Автор: pressa від 14.04.2017





  

Відеорепортаж